اجرای موفقیت آمیز برنامه نظام ارجاع

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: افزایش خدمات رضایت بخش در گرو اجرای موفقیت آمیز برنامه نظام ارجاع است.

دکتر بهزاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: برنامه استقرار نظام ارجاع به منظور هدفمند کردن فرآیند مراجعه بیمار به پزشک خانواده و در صورت نیاز ارجاع به متخصص طراحی شده که در نهایت تحقق شعار عدالت در سلامت می‌باشد.

او افزود: این برنامه از طریق پذیرش بیماران به صورت الکترونیکی توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص از طریق کد ارجاعی ارسالی از طرف پزشکان خانواده توسط متصدیان پذیرش در سیستم HIS انجام گرفته و پزشکان متخصص بعد از ویزیت بیمار ارجاعی می‌تواند پس خوراند معاینات بیمار را از طریق سامانه ارتباطی به پزشکان خانواده در سامانه سیب ارسال نمایند.

او اضافه کرد: کارشناسان it برنامه نظام ارجاع را هر روز در مراکز روستایی نظارت و کنترل نمایند و روابط عمومی شبکه باید در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم جهت اجرای موفق این طرح اقدامات لازم را به عمل آورد. مسئول کلینیک ویژه تخصصی باید هر روز گزارشی از مراجعات بیماران روستایی را به مسئول واحد گسترش جهت کنترل و نظارت اعلام نمایند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد در ادامه گفت: برنامه درمانگاه تخصصی تا پایان هر ماه جهت اطلاع مراکز خدمات جامع سلامت آماده شده و در سامانه سیستم نوبت دهی اینترنتی ثبت شود پزشکان متخصص در ساعت مقرر در اتاق ویزیت حضور یابند. آموزش و آگاه سازی مردم، تشکیل جلسه با دهیاران و شورا‌های روستا برای آگاه سازی روستائیان برای اجرای موفقیت آمیز برنامه نظام ارجاع نقش کلیدی دارد.

انتهای پیام/ج

تحقق شعار عدالت در سلامت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.