مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی درباره عملکرد این استان در زمینه خدمت به نیازمندان توضیحاتی داد.

۱۵۶ هزار خانواده به طور مستقیم تحت پوشش کمیته امداد خراسان رضوی هستند/توجه ویژه به حاشیه نشینی در مشهدبه گزارش خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله آسوده مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی در نشست خبری خود اظهار کرد: کمیته امداد استان خراسان رضوی همانند سایر امداد‌ها در استان‌های مختلف تلاشی را در توسعه و آبادانی داشته است.

وی با بیان اینکه این توسعه آبادانی بدون همراهی و همکاری مردم شدنی نیست، گفت: امداد به عنوان یک نهاد حاکمیتی در حوزه کاهش فقر تلاش‌های بسیاری را داشته است.

آسوده ادامه داد: در حوزه کاهش فقر از ظرفیت بخش‌های مختلف استفاده شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی با بیان اینکه هم‌اکنون ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر شامل ۲ میلیون خانوار در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند، افزود: ۱۰ درصد از این افراد حدود ۲۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که جمعیتی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفری هستند.

وی گفت: ۱۵۶ هزار خانواده به صورت مستقیم تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی با بیان اینکه سایر افراد نیز از خدمات موردی و چندگانه امداد بهره می‌برند، عنوان کرد: هم اکنون در استان خراسان رضوی ۲۰۰ مرکز نیکوکاری فعالیت دارند که تفاوت این مراکز با سایر مراکز نیکوکاری در سطح کشور این است که مراکز نیکوکاری در استان خراسان رضوی در راستای توانمندسازی حرکت می‌کند.

آسوده بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که در استان مورد توجه قرار گرفته است راه‌اندازی استارت‌آپ‌هاست که در همین زمینه برای نخستین بار در استان کلید خورد و هم اکنون نیز ۱۵ دوره از استارت‌آپ‌ها راه‌اندازی شده و آموزش‌های لازم ارائه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان خراسان رضوی با بیان اینکه مسکن یکی از اولویت‌های مهم در عرصه توانمندسازی است، گفت:سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در شرایط اقتصادی نامناسب  به مددجویان داده شد و امسال نیز برنامه‌های دیگری در این زمینه پیش‌بینی شده است.


بیشتر بخوانید:وظیفه اصلی برخورد با کارچاق‌کن‌های قضایی بر دوش قضات،وکلا و کارشناسان رسمی است/۳ ماموریت جدید کمیته امداد امام خمینی (ره)


آسوده افزود: حاشیه‌نشینی در مشهد شرایط خاص خود را دارد و امداد نیز در کنار سایر دستگاه‌ها به موضوع ساماندهی فرهنگی حاشیه‌نشینی زیر مجموعه، ولی فقیه اقداماتی را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۴۰۰ میلیارد تومان به عنوان اعتبارات امدادی و قرض‌الحسنه برای حوزه اشتغال پیش‌بینی شده است

انتهای پیام/

۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار امدادی و قرض‌الحسنه برای حوزه اشتغال مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار