واکنش یامین‌پور به حکم حبس حسین قدیانی؛

دولتی داریم که از تمام ظرفیت‌ها برای حفظ حقوق حقّه خود بهره می‌برد!

وحید یامین‌پور، مجری و فعال رسانه با انتشار توئیتی به حکم حبس قطعی برای حسین قدیانی (روزنامه‌نگار) واکنش نشان داد.

یامین پوربه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خبر تبدیل حکم حبس تعلیقی حسین قدیانی (فعال رسانه و نویسنده روزنامه جوان) به حبس قطعی در رسانه‌های خبری منتشر شد؛ ماجرا از آنجا شروع شد که شهیندخت مولاوردی دستیار وقت رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در ایام اربعین سال۹۶ و در روزهایی که تمام مردم جهان از شور و عشق و ارادت بی‌نظیر شیعیان و دلدادگان حسینی به حضرت سیدالشهداء(ع) و خاندان و اصحاب بزرگوار ایشان، در تحیّر و شگفتی به سر می‌برند، به جای آنکه نشردهنده این صحنه‌های زیبا  از حماسه پرشور اربعین باشد، با انتشار تصویری از تعدادی زباله‌ی ریخته‌شده در کنار جاده‌ای در مسیر پیاده روی، به وضع موجود اعتراض کرد. اقدام مولاوردی در انتشار این تصویر در همان سال با واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران فضای مجازی همراه شد؛ یکی از این واکنش‌ها از سوی حسین قدیانی و در قالب انتشار یک پست اینستاگرامی صورت گرفت.

این اقدام حسین قدیانی با شکایت دولت مواجه شد؛ محکوميت قطعی و فعلی حسين قديانی در حالی است که در حکم اولیه، به «۶ ماه حبس تعلیقی» بسنده شده بود، اما معاونت حقوقی ریاست جمهوری، با اعتراض به حکم اولیه، باعث تغییر شش ماه حبس تعلیقی به  حبس قطعی شد.


بیشتر بخوانید: توضیحات وزارت اطلاعات در خصوص حبس «حسن عباسی»


هم‌اکنون نیز واکنش‌های زیادی به صدور حکم قطعی برای حسین قدیانی در فضای مجازی در حال انتشار است؛ در همین راستا وحید یامین‌پور فعال رسانه و استاد دانشگاه در توئیتی نوشت:

«حسین قدیانی با شکایت ریاست جمهوری به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود ولی معاونت حقوقی ریاست جمهوری با پیگیری فعالانه و وجدان کاری مثال زدنی موفق شد این حکم تعلیقی را به حبس قطعی تبدیل کند! بحمداللّه دولتی داریم که از تمام ظرفیت‌ها برای حفظ حقوق حقّه خود بهره می‌برد».

یامین پور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
من فقط معنی این قسمت از خبرتون رو نفهمیدم!!!!

"به جای آنکه نشردهنده این صحنه‌های زیبا از حماسه پرشور اربعین باشد، با انتشار تصویری از تعدادی زباله‌ی ریخته‌شده در کنار جاده‌ای در مسیر پیاده روی، به وضع موجود اعتراض کرد."
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
بسيار خوب گفتي
آخرین اخبار