دومای روسیه: آمریکا مسئول پیامد‌های سومین گام برجامی ایران است

مجلس دومای روسیه تاکید کرد آمریکا مسئول پیامد‌های اقدام ایران در برداشتن سومین گام کاهش تعهدات هسته‌ای است.

دومای روسیه: آمریکا مسئول پیامد‌های سومین گام برجامی ایران استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس دومای روسیه اعلام کرد آمریکا را مسئول پیامد‌های اقدام ایران در برداشتن سومین گام کاهش تعهدات هسته‌ای طبق برجام می‌داند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

به دنبال آن طرف‌های اروپایی برجام، از خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق ابراز «تأسف» کردند و مدعی شدند بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را تضمین می‌کنند. وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان سرانجام با صدور بیانیه مشترکی در بهمن ماه پارسال رسما ثبت یک کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس را اعلام کردند.

آنها طی ماه‌های گذشته نیز مدعی راه‌اندازی رسمی این سازوکار مالی شدند، اما بنابر گفته مقامات ایران هیچ اقدام موثر و عملی در زمینه روابط تجاری تهران و اروپا صورت نگرفته است. 

مقامات کشورمان در واکنش و در جهت تامین منافع ایران اقداماتی را در ارتباط با کاهش تعهدات برجامی آغاز کردند که تاکنون دو گام از آن اجرا شده است. سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه دیروز اعلام کرد گام سوم نیز طی یک یا دو روز آینده برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
با قدرت گام بردارید ومطمئنا خدا ما را یاری میکند همان طور که با دست خالی هشت سال با رژیم بعث عراق مبارزه کردیم ما مدیون خون شهداییم
آخرین اخبار