عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حمله آمریکا از روی استیصال به دیپلماسی شهری/ حناچی صدای مردم ایران است

نژاد بهرام درخواست تحریم شهردار تهران از سوی سفیر آمریکا در آلمان را نشانگر روی دیگر آمریکا و دیپلماسی قوی شهر تهران دانست.

حمله آمریکا از روی استیصال به دیپلماسی شهری/ حناچی صدای مردم ایران استزهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح دلیل درخواست تحریم پیروز حناچی شهردار تهران از سوی سفیر آمریکا در آلمان گفت: اتفاق جالب این است که آمریکا می‌خواهد از تمام ابزار‌های خود استفاده کند و تمام دیپلماسی ایران که دیپلماسی شهری تهران نیز جزئی از آن است را تحت تأثیر خود قرار دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به دخالت‌های بی مورد سفیر آمریکا در مسائل کشور آلمان افزود: درخواست تحریم شهردار تهران از سوی سفیر آمریکا در آلمان که پیش‌تر در مسائل کشور آلمان نیز دخالت کرده بود، گواه این است که دخالت در مسائل ایران به یکی از مباحث تدوین شده از سوی مقامات آمریکایی بدل شده است.

نژادبهرام تأکید کرد: درخواست تحریم شهردار تهران نشان می‌دهد که پیروز حناچی در مسائل مدیریت شهری در سطح بین الملل به صورت فعالانه عمل کرده است.

او با تأکید بر اینکه سفر شهردار تهران به کشور‌های توسعه یافته و پیشرفته اروپایی دغدغه و نگرانی برای مقامات آمریکایی ایجاد کرده است، ادامه داد: مقامات آمریکایی تحریم را علیه ایران از نهاد‌های نظامی آغاز و سپس به نهاد‌های غیر نظامی مانند سازمان فضای ایران بسط دادند و در نهایت روی تحریم مقامات جمهوری اسلامی ایران مانند وزیر امور خارجه دست گذاشتند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تأکید بر نقش فضای مجازی و رسانه‌ها برای ارسال پیام کشور ایران به جهانیان گفت: به نظر من آمریکا در تحریم مقامات ایرانی برای جلوگیری از رساندن پیام آن‌ها به جهانیان ناتوان عمل می‌کند، زیرا امروزه فضای مجازی و رسانه‌ها بستری مناسب برای ارسال پیام جمهوری اسلامی ایران به دیگر کشور‌ها است.

نژادبهرام تصریح کرد: اگر در گذشته ابزار ارتباطی تنها دیدار‌های دو جانبه و یا چند جانبه مقامات کشور‌ها با یکدیگر بود، اما امروزه فضای مجازی و شبکه‌های ارتباطی مانند توئیتر می‌تواند پیام رسان کشور‌ها به مردمان دیگر کشور‌ها باشد.


بیشتر بخوانید: درخواست تحریم شهردار تهران اقدامی شرم‌آور است


او گفت: آمریکا بر این باور است که به مانند دهه ۹۰ انتقال پیام تنها از تبادل در دیدار‌های دو جانبه صورت می‌گیرد، اما باید بداند فضای مجازی بستری را فراهم کرده تا مردم بتوانند پیام خود را به یکدیگر در کشور‌های مختلف انتقال دهند و این نکته‌ای است که آمریکا باید بداند دیگر نمی‌تواند با تحریم سیاستمداران و مدیران، انتقال پیام مردم کشور‌ها را به یکدیگر قطع کند.

هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: آمریکا با این نوع اقدام‌ها شکل دیگری از خود را به جهانیان نشان داد و این تصویر، تصویری به هم ریخته از پایبند نبودن به مبانی دیپلماتیک و دموکراسی است.

نژاد بهرام تأکید کرد: زمانی آمریکا خود را مبدأ دموکراسی می‌دانست، اما امروز آمریکا در استیصال قرار گرفته است.

او با تأکید بر اینکه پیروز حناچی صدای مردم ایران است، بیان کرد: آمریکا در تلاش است تا تمام شریان‌های اصلی ما را قطع کند، اما ابزاری مانند فضای مجازی می‌تواند صدا و پیام ایران را به مردمان دیگر کشور‌ها برساند و درخواست تحریم شهردار تهران از سوی آمریکا نشان از دیپلماسی شهری قوی ایران دارد.

انتهای پیام/

واکنش نژادبهرام به تحریم شهردار تهران از سوی یک مقام آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار