در آستانه سوگواره «احلی من العسل»؛

شور حسینی دانش‌آموزان به یاد نوجوان کربلا/ رخت عزاداری عاشورایی بر تن نوجوانان

سوگواره «احلی من العسل» با هدف الگوبرداری از نوجوان واقعه کربلا، حضرت قاسم (ع) هرساله در روز شهادت این معصوم برگزار می‌شود.

شور حسینی دانش‌آموزان به یاد نوجوان کربلا/ رخت عزاداری عاشورایی بر تن نوجوانانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نوای عزاداری‌های محرم در جای جای کشور طنین انداز شده است و شور حسینی هر فردی را از کودک گرفته تا نوجوان، جوان و پیر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هر کس به فراخور اوضاع و احوال خود روشی را برای عزاداری و بزرگداشت پاک‌باختگی‌های حسین (ع) و یاران باوفایش دارد؛ دانش‌آموزان هم شور حسینی را در قالب برنامه‌هایی با محوریت نوجوانان و به همت آموزش و پرورش برگزار می‌کنند.

سوگواره احلی من‌العسل طرحی مشترک میان بسیج دانش‌آموزی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی و سازمان اوقاف و سازمان فرهنگی هنری شهردار تهران  است که هر ساله در روز ششم محرم پذیرای نوجوانانی است که راه قاسم (ع) برایشان سر حد آرزوهاست.


بیشتر بخوانید:جزئیات برگزاری مراسم «احلی من العسل» در ایام محرم


این مراسم که حالا نزدیک به یک دهه قدمت دارد، شرکت دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف به ویژه متوسطه اول و دوم را با خود همراه می‌کند البته جامعه هدف اصلی نوجوانان ۱۳-۱۴ ساله‌ای هستند که نوجوان کربلا سرلوحه مسیر زندگی‌شان باشد.

امسال هم، مانند سال‌های گذشته سوگواره احلی من العسل امروز  حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح با حضور نوجوانان و در همین روز‌های تعطیلات تابستانی اما با همان شور و اشتیاق گذشته برگزار می‌شود البته امسال به دلیل تقارن ششم محرم با تعطیلات روز جمعه این مراسم به امروز هفتم شهریور موکول شد.

تجمع نوجوانان تهرانی برای شرکت در سوگواره در حرم مطهر امام خمینی (ره) است، بنا بر پیش بینی‌ها پنج هزار دانش آموز این مراسم را دنبال می‌کنند و این درحالی است که در تمام استان‌ها و شهر‌های کشور زیر پرچم احلی من العسل شور حسینی در دانش‌آموزان و نوجوانان جاری می‌شود.

انتهای پیام/

تجمع نوجوانان حسینی به همت سوگواره «احلی من العسل»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار