رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان :

بیش از ۳۴ هزار هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان به آبیاری نوین مجهز شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از۳۴ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و کار مطالعه برای اجرای ۳۰ هزار هکتار دیگر نیز انجام شده است.

بیش از ۳۴ هزار هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان به آبیاری نوین مجهز شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان ؛ غلام‌حیدر زورقی رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیش از۳۴ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و کار مطالعه برای اجرای ۳۰ هزار هکتار دیگر نیز انجام شده است.

او افزود: هم‌اینک۲۷پیمانکار بومی و غیر بومی، ۱۹مشاور حقیقی و حقوقی برای اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت هستند.

او بیان کرد: ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار از ابتدای امسال تا کنون برای تجهیز پنج هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به سیستم‌های نوین‌آبیاری تخصیص یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ۳۴هزار هکتار سیستم آبیاری نوین اجرا شده در استان، هشت هزار و ۲۲۸ هکتار بارانی، ۲۴ هزار و ۲۵۲ هکتار قطر‌های و هزارو ۵۲۰ هکتار نیز کم فشار است.

او  اظهار داشت:سیستان وبلوچستان جزو استان‌های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار داردکه بکارگیری سیستم‌های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

زورقی افزود: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سیستم‌های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

او  بیان کرد: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام نویسی‌تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، به کارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای به کارگیری روش‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

اجرای سیستم‌های آبیاری نوین درمزارع کشاورزی  سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار