دستگیری زوج اینستاگرامی به خاطر تخریب آثار باستانی

پلیس ایالات متحده یک زوج اینستاگرامی را به دلیل تخریب آثار باستانی دستگیر کرد. این زوج حین بازدید از یک پارک باستانی در ایالات متحده روی این آثار باستانی رنگ ریخته بودند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها بسیاری از افراد برای دیده شدن در اینستاگرام دست به رفتار‌هایی می‌زنند که در حالت عادی اصلا تایید شده و درست نیست. این همان کاری است که یک زوج آمریکایی انجام دادند و باعث شدند تجه پلیس به سمتشان جلب شود.

دستگیری زوج اینستاگرامی به خاطر تخریب آثار باستانی بومیان آمریکا

این زوج در محوطه پارک استار اشت راک در ایالت ایلینویز روی آثار باستانی نقاشی کشیدند و به نوعی این آثار را تخریب کردند. گفته می‌شود این زوج این کار را صرفا برای دیده شدن انجام داده اند. این زن و مرد نام خود را روی یک دیوار تاریخی متعلق به فرهنگ باستانی بومیان آمریکا حک کردند.

کری نوواک سرپرست پارک در این خصوص گفت: "این زوج تصور می‌کنند که رفتارشان درست یا تحسین بر انگیز است و به همین خاطر به راحتی روی دیوار را تخریب می‌کنند. از این حرکت زشت تر، به اشتراک گذاری این حرکت در شبکه‌های اجتماعی است، گویی آن‌ها کار خوبی کرده اند که باید در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شود. "

این زوج که جان و جین دوئه نام دارند به آثار تاریخی دست درازی کرده اند که هزاران سال قدمت داشته و نشانه‌های تمدن باستانی بومیان منطقه بوده است. این پارک فضایی آزاد دارد و گردشگران می‌توانند از نزدیک با زیست بوم منطقه آشنا شوند و این نخستین باری است که شاهد چنین وضعیتی است.

مطرح شدن در اینستاگرام، این روز‌ها باعث بروز رفتار‌هایی عجیب از سوی بسیاری از افراد شده است و مقامات مختلف امنیتی در بسیاری از کشور‌ها در این خصوص نگرانند. مواردی مثل پرش از مناطق خطرناک، خودکشی‌های دسته جمعی یا حتی پریدن روی ریل مترو برخی از رایج‌ترین رفتار‌هایی است که برای فالوور جمع کردن در اینستاگرام انجام می‌شود.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار