عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

کمیته داوران نمی‌تواند مانع تصمیم فغانی برای زندگی شخصی اش شود

عسگری گفت: فغانی حق دارد برای زندگی شخصی اش تصمیم بگیرد و ما نمی‌توانیم جلوی او را برای سفر به استرالیا بگیریم.

عسگری: کمیته داوران نمی تواند مانع تصمیم گیری فغانی برای زندگی شخصی اش شود/ مانند او در دنیا هم پیدا نخواهد شدحسین عسگری، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جدی شدن بحث سفر علیرضا فغانی به استرالیا و اقامت او در این کشور که سبب قضاوت نکردن این داور بین المللی در لیگ ایران خواهد شد، گفت: من از جزئیات این سفر خبر ندارم و نمی‌دانم به صورت دقیق قرار است فغانی چه اقدامی انجام بدهد، اما این تصمیم شخصی و برای زندگی فغانی است و ما نمی‌توانیم در آن دخالت کنیم. تا جایی که شنیدم فغانی قرار است برای ادامه تحصیلات فرزندانش به استرالیا برود و نباید منعی برای زندگی شخصی او ایجاد کنیم.


بیشتر بخوانید: فغانی: اقامت استرالیا دارم، اما برنامه ام برای سفر به این کشور قطعی نیست/ همچنان برای ایران داوری می‌کنم


او ادامه داد: اگر یادتان باشد سعید مظفری زاده هم چند سال پیش در اوج آمادگی اش پس از قضاوت دربی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت و الان هم فغانی چنین تصمیمی را برای خانواده خود گرفته است. از طرفی داوری، تمام زندگی داوران ایرانی نیست. به جز ۲ - ۳ کشور که قضاوت فوتبال در آن‌ها حرفه‌ای است و داوران تنها شغل شان همین کار است، در سایر کشور‌ها داوران به عنوان شغل دوم و یا حتی سوم به داوری نگاه می‌کنند. فغانی حق دارد برای زندگی شخصی و خانواده اش تصمیم بگیرد و تنها به فوتبال فکر نکند.

عسگری درباره اینکه فغانی حتی با سفر به استرالیا همچنان می‌تواند در بازی‌های بین المللی با تیم داوری ایران قضاوت کند، توضیح داد: بازهم می‌گویم از آنجایی که به صورت کامل در جریان تصمیم فغانی نیستم نمی‌دانم ادامه قضاوت او چگونه خواهد شد، اما فکر می‌کنم او مشکلی برای قضاوت در بازی‌های بین المللی نداشته باشد و همچنان می‌تواند تیم داوری ایران را همراهی کند. باید ببینیم او چه صحبت‌هایی با مسئولان فدراسیون داشته است.

عسگری: کمیته داوران نمی تواند مانع تصمیم گیری فغانی برای زندگی شخصی اش شود/ مانند او در دنیا هم پیدا نخواهد شد

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال توضیح داد: داوری مانند فغانی با این سابقه درخشان و قضاوت در بازی‌های مهمی مانند فینال المپیک، فینال جام باشگاه‌های جهان، فینال جام ملت‌های آسیا، رده بندی جام جهانی و ... حتی در دنیا هم کم پیدا می‌شود و بی شک جدایی او به سود لیگ ما نیست. شاید سال‌ها طول بکشد داوری مانند فغانی در فوتبال ایران پیدا شود.


بیشتر بخوانید: دلنوشته علیرضا فغانی به مناسبت روز جهانی داور


انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از حواشی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار