خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

اسپانیا با چالش پذیرش مهاجران خردسال رو‌به‌روست

معضل مهاجران خردسال بدون همراه به چالشی بزرگ برای اسپانیا و مقامات این کشور تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسپانیا در سال‌های اخیر با موج مهاجران خردسال بدون همراه به ویژه مهاجران مراکشی رو به روست که برخی از آن‌ها در خیابان‌ها زندگی می‌کنند یا درگیر بزهکاری می‌شوند.

در بارسلونا ده‌ها تن از آنان بر روی نیمکت‌ها یا در چادر می‌خوابند. پیو سانچز از کلیسای «سانتا آنا» در بارسلونا می‌گوید این کودکان در خیابان‌ها بسیار آسیب پذیرند. تبهکاران از این شرایط استفاده می‌کنند و آن‌ها را به خدمت می‌گیرند. حتی اگر اسپانیا به آن‌ها اجازه اقامت بدهد، تنها پنج سال پس از آن می‌توانند اجازه کار با قرارداد کاری سالانه تمام وقت به دست آورند.

در کاتالونیا تنها یک درصد کودکان بدون همراه در ۱۸ سالگی اجازه کار به دست می‌آورند. کاتالونیا به عنوان منطقه ثروتمند اسپانیا که شمار قابل توجهی مراکشی را در خود جای داده است، میزبان ۴ هزار و ۲۰۰ کودک مهاجر بدون همراه است. این حدود یک سوم از ۱۴ هزار کودک مهاجر بدون همراهی است که وارد اسپانیا شده‌اند.

شمار این کودکان در منطقه در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ ده برابر شده است و همین موجب شده است به دلیل نبود ساختار‌های کافی برخی از این کودکان گاهی در کمیساریا‌ها بر روی زمین بخوابند.

«اکسل رورا» از سازمان غیردولتی کمک به جوانان بی‌خانمان می‌گوید: ما سال‌ها در این زمینه هشدار دادیم تا هیچ کاری صورت نگرفت و همه چیز به حد انفجار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار