نوید مکوندی اردونشین تیم ملی ووشو

قهرمان ووشوی کشور گفت: هم اکنون برای حضور در مسابقات هنگ کنگ که اواخر مهرماه برگزار می‌شود در اردوی تیم ملی به سر میبرم و روزانه ۶ ساعت تمرین میکنیم .

ووشو کشورمان در طول سال‌های گذشته به هر آنچه در دنیای ووشو می‌خواست دست پیدا کرده و شاهد توسعه و گسترش رشته ووشو در ایران با ۱۸ سبک هستیم که بدون شک حاصل افتخار آفرینی‌های ورزشکاران خوب کشورمان و یک مدیریت صحیح و به دور از حاشیه و همراهی و وفاق همه اعضای خانواده این رشته رزمی است.

اکنون رشته ووشو ایران موفقیت‌های بسیاری کسب کرده به نحوی که پیروزی خود را روی دیوار چین جشن می‌گیرد.

این رشته چند سالیست در شهرستان شاهین شهر و میمه خواهان زیادی پیدا کرده که این موضوع بابت حضور قهرمان آسیا و جهان، نوید مکوندی در اصفهان و در شهر شاهین شهر است او هم اکنون در اردوی تیم ملی به سر می‌برد و در حال آماده سازی خود برای مسابقات هنگ کنگ است.

نوید مکوندی قهرمان ووشوی کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت:


 تا کنون در چه مسابقاتی شرکت و چه مقام‌هایی کسب کردید؟


از سال ۸۲ به عضویت تیم ملی درآمدم و در مسابقات زیادی شرکت داشتم که حاصلش کسب ۱۲ مدال طلای جهان و آسیا و ۲۳ مدال طلای کشوری و سبکی و بین المللی بوده است و باید بگویم یکی از افتخارات بنده این است که در مسابقات کشور چین اولین نماینده دنیا بودم که توانستم کاپ قهرمانی طلا را کسب کنم و از سال ۸۲ تا کنون موفق شدم در اردوی تیم ملی شرکت کنم.

اکنون در اردوی تیم ملی به سر میبرم اردو تیم ملی را از اوایل تیر ماه آغاز کردیم و روزانه ۶ ساعت تمرین میکنیم و اواخر برج ۷ اعزام هستیم برای مسابقات که شروع مسابقات در همان برهه هست.


چه شناختی از تیم رقیب دارید و آیا ترکیب تیم ملی مشخص شده؟


رقیب اصلی ما تیم چین است که تقریبا هر ساله ترکیب گروهشان را تغییر می‌دهند و ما شناخت نسبی از این تیم داریم، ولی در کل تیم ایران با تمام توان با رقیب اصلی خودش به میدان خواهد رفت و در تلاش هستیم که بهترین نتیجه را درمسابقات بدست بیاوریم.

ما انتخابی‌های زیادی را باید طی کنیم هنوز ترکیب تیم مشخص نیست و الان تیم د ر ۷۰ درصد آمادگی به سر میبرد و خدا راشکر من از لحاظ آمادگی جسمانی به سطح بالایی دست پیدا کردم و انشالله تا موقع اعزام به بالاترین کارایی نیز دست پیدا خواهیم کرد.


سطح تمرینات را چطور ارزیابی می‌کنید سختی کار را در چه میدانید؟


خوشبختانه با مدیریت دقیق دکتر علی نژاد ریاست فدراسیون ووشو و با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی هیچ کم و کاستی در برگزاری اردو مشاهده نشده همه چیز به بهترین شکل آماده و مهیا برای ورزشکاران است.

سطح تمرینات اردوی تیم ملی در بالاترین سطح هست و اکثرا تجربه برون مرزی را دارند و مسابقات مختلف جهانی و آسیایی را شرکت کردند و در رنکینگ یک دنیا مسابقه خواهند داد به همین دلیل با قدرت و توانایی بالایی اردو‌ها برگزار میشه و بازیکنان تماما مطیع شرایط اردو هستند و دوام و استمرار در تمرینات باعث میشه موفقیت دست یافتنی‌تر باشد.

شرایط دوری از خانواده شرایط بسیار سختی هست که جزیی از سختی‌های اردو به شمار میره که همه بچه‌ها در همین شرایط به سر میبرند.


آیا صحبتی با مسولین دارید؟


نگاه ویژه مسولین به ورزش یک نگاه یک طرفه هست از این بابت که یعنی تا وقتی که ورزشکار پرچم را به اهتزار درمی آورد مورد توجه هست و وقتی به زندگی عادی برگشت برای ورزشکار برنامه خاصی را در نظر نمیگیرند.

در دنیای حرفه‌ای ورزش که بخواهیم وارد شویم می‌بینیم که ورزشکاران حرفه‌ای در تمام دنیا در امر ورزش فعالیت می‌کنند و فعالیت غیر ورزشی ندارند، ولی ورزشکاران ما تمرکز کافی برای ورزش ندارند و به دنبال تامین معاش هستند.

اگر زیر ساخت‌ها تغییر کند و بخشنامه‌هایی که صادر شده عملی شود بسیار می‌تواند به آینده و معیشت ورزشکار کمک کند که ورزشکار با انگیزه به کار ورزش بپردازد مثل بخشنامه‌ای که توسط ریاست جمهوری قطع نامه شد به این صورت که ورزشکارانی که مقام بین المللی کسب می‌کنند در ارگان دولتی مشغول به کار شوند، اما در عمل چیز دیگری است و سیکل طولانی دارد و در واقع عملی نمی‌شود و ورزشکار در سطوح مختلف مجبور به انجام شغل‌های نامربوط با حرفه خود برای گذران زندگی می‌شود.

در پایان از ریاست فدراسیون ووشو و کادر فدراسیون تشکر میکنم که امکانات لازم را برای تمرین در اردو‌ها فراهم کردند و هیچ کمبودی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری وجود ندارد که انشالله ورزشکاران بتوانند برای کشور عزیزمان ایران افتخار آفرینی کنند جا دارد این دلسوزی را به رخ همه مسولین برسانم که به ورزشکاران نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/ی



برچسب ها: ووشو ، اخبار ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار