دانشجویان لبنانی در دانشگاه فنی وحرفه‌ای مشغول به تحصیل می‌شوند

پذیرش دانشجویان لبنانی برای تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه ای با امضای تفاهم نامه بین دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسه آموزش عالی الافاق لبنان وارد فاز اجرایی شد.

دانشجویان لبنانی در دانشگاه فنی وحرفه‌ای مشغول به تحصیل می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده بین دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسه آموزش عالی الآفاق لبنان، برنامه اجرایی نحوه پذیرش و ادامه تحصیل دانشجویان لبنانی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و دوره های کوتاه مدت در دانشگاه فنی و حرفه ای با حضور صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای و فادی ناصر رئیس موسسه الآفاق لبنان امضاء شد.

طبق این برنامه اجرایی تمام دانشجویان لبنانی متقاضی تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه ای در جدول زمانی مشخصی، پس از گذراندن دوره آموزش مکالمه زبان فارسی در یکی از مراکز بین المللی آموزش زبان فارسی، در دو نیمسال تحصیلی در دانشکده های فنی و حرفه ای تهران، مازندران و خراسان رضوی شروع به تحصیل خواهند کرد.

ثبت نام ۷۰ متقاضی لبنانی در دانشگاه فنی و حرفه ای

تا کنون حدود ۷۰ متقاضی لبنانی جهت تحصیل در رشته های فنی و مهندسی در گرایش های مختلف برق و کامپیوتر، مکانیک، عمران، و معماری جهت تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه ای ثبت نام کرده اند.

این داوطلبان از مهر امسال برای گذراندن دوره زبان فارسی به ایران می آیند. انتظار می رود در نیم‌سال دوم امسال تعداد قابل توجهی از دانشجویان لبنانی در دانشگاه فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل شوند.


پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید


این برنامه اجرایی در ۲۸ ماده و ۹ تبصره در چهار بخش کلی مقررات عمومی، مقررات آموزشی، مقررات مالی، و دوره های کوتاه مدت برابر ضوابط و مقررات دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم تدوین شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار