پیش از تو آب معنی دریا شدن نداشت؛

شهر کریمه اهل بیت(س) در سوگ اسوه ایثار و جوانمردی

شهر مقدس قم در تاسوعای حسینی سالروز شهادت علمدار رشید دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس سراسر عزا و ماتم است.

شهر کریمه اهل بیت(س) در سوگ اسوه ایثار و جوانمردیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،در تاسوعای حسینی اراداتمندان و محبان سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام در شهر کریمه اهل بیت (س)در سوگ اسوه‌ی جوانمردی اخلاص و فداکاری خالصانه عزاداری می کنند.

جای جای شهر مقدس قم به ویژه آستان سراسر نور بانوی کرامت در این روز حال و هوای دیگری دارد و کبوتر دل هر زائری را تا حرم نورانی سقای دشت کربلا به پرواز در می‌آورد،هزاران عاشق و دلسوخته ساحت مقدس اهل بیت(ع)در قالب هیئت‌ها و دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی با حضور در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت،حضرت فاطمه معصومه (س) آمده اند تا این مصیبت عظیم را به بانوی کرامت (س) تسلیت بگویند و با قطره اشکی دل و دیده را به نور عترت و عصمت روشن کنند.

سوگواران در این روز حزن انگیز  جلوه‌های  از عشق و ارادت را به ساحت قمر منیر هاشمی نشان می دهند،برخی محبان خاندان عصمت و طهارت با لباس سقای دشت کربلا با مشکی بر دوش به یاد سقای تشنه لب به عزاداران جرعه‌ای آب می‌نوشانند.

عده ای  با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر، و توزیع نذورات از عزاداران حسینی پذیرایی می کنند و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان می دهند.

امروز  طنین ندای لبیک یا حسین (ع) و لبیک یا ابالفضل العباس (ع) در گوشه گوشه شهر قم به گوش می رسد.همچنین مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در مساجد به ویژه مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، تکایا و مساجد، دفتر مقام معظم رهبری در قم و دفاتر و بیوت مراجع معظم تقلید  در حال برگزاری است و سخنرانان در این مجالس به مناقب حضرت عباس(ع)و به تبیین پیام نهضت عاشورا می‌پردازند.

انتهای پیام/ش

حال و هوای تاسوعای حسینی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار