تمام اطلاعاتی که باید از گلکسی فولد جدید سامسونگ بدانید؛

اولین گوشی منعطف دنیا چه مشخصاتی دارد؟

در این گزارش به بررسی تمام مشخصات گوشی گلکسی فولد سامسونگ پرداخته‌ایم.

اولین گوشی منعطف دنیا چه مشخصاتی دارد؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سامسونگ اولین شرکتی است که برای کاربران خود گوشی تولید کرده که می‌توان آن را به تبلت تبدیل کرد، این کار نیز تنها با باز کردن دو طرف صفحه نمایش آن انجام می‌گیرد. این شرکت توانست برای اولین بار با شهامت بالا نظر کاربران را درباره این فناوری جدید مورد بررسی قرار دهد. البته ما همه این صحبت‌ها را در ماه آوریل گذشته نیز گفته بودیم، زمانی که سامسونگ برای اولین بار در حال آماده سازی خود برای عرضه گلکسی فولد بود. خب چه اتفاقی افتاده است که ما دوباره در حال گفتن این حرف‌ها هستیم؟

احتمالا می‌دانید که در آن روزها، هنگامی که سامسونگ گوشی منعطف خود را برای آزمایش به بعضی از منتقد‌های سپرد، آن‌ها متوجه مشکلاتی در این دستگاه شدند که شرکت سازنده هنوز به آن‌ها دست پیدا نکرده بود. آن‌ها اعلام کردند که صفحه نمایش این گوشی تنها پس از چند روز استفاده از کار می‌افتد. خوشبختانه این گوشی‌های آزمایش شده، آن‌هایی نبودند که قرار بود برای مشتریان ارسال شوند.

  • به همین دلیل سامسونگ تمام آن گوشی‌ها را پس گرفت و بازبینی دوباره تمام قطعات را آغاز کرد. این شرکت پس از این که مشکلات صفحه نمایش آن را رفع کرد، بار‌ها خبر عرضه آن را داد، اما هر مرتبه آن را به تعویق انداخت. اکنون گفته می‌شود بالاخره نسخه تعمیرشده این گوشی آماده است و ما امیدواریم دیگر سامسونگ فروش آن‌ها را به تاخیر نیندازد.

اگر تصاویر این گوشی را دیده باشید، متوجه می‌شوید که این دستگاه در اصل همان گلکسی فولدی است که در ماه آوریل دیدیم. از نظر مشخصات و ویژگی‌ها چیزی تغییر نکرده است. گلکسی فولد دقیقا از همان تراشه Snapdargon 855 استفاده می‌کند که پیشتر دیده شده بود. این تراشه نیز مانند گذشته توسط یک رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی همراهی می‌شود. صفحه نمایش‌های آن نیز مانند گذشته در حالت بسته ۴.۶ اینچ و در حالت باز ۷.۳ اینچ هستند و هر دوی آن‌ها از پنل امولد استفاده می‌کنند. در آخر فهرست مشخصات تغییر نکرده هم می‌توان برچسب قیمت ۲۰۰۰ دلاری را مشاهده کرد. در نتیجه هیچ تغییری وجود ندارد، اما مطمئنا این مدل جدید تعمیر شده است.

تعمیر‌های انجام شده در گلکسی فولد

سامسونگ توضیحاتی درباره تغییراتی که در گوشی گلکسی فولد صورت گرفته توضیحاتی داده است. در این میان سه تغییر اساسی صورت گرفته است که گوشی را در برابر آزمون زمان مقاوم می‌کند.

  • دیگر نباید نگران کنده شدن لایه پلاستیکی این گوشی باشیم،  این بخش به گونه‌ای طراحی شده که شباهت آن را به محافظ صفحه نمایش از بین می‌برد. در طراحی جدید ادامه این لایه پلاستیکی به زیر صفحه نمایش رفته، این کار باعث شده که دیگر کسی به طور اتفاقی یا عمدی نتواند این لایه را جدا کند.
  • در طراحی جدید دیگر خبری از رفتن گرد و خاک در لولا‌های گوشی از سمت بالا و پایین نیست. اولین بار که این گوشی معرفی شد در بخش لولای آن بخش خالی وجود داشت که از آن طریق گرد و خاک می‌توانست وارد شود، اما اکنون در بالا و پایین این منطقه یک درپوش محافظ قرار داده شده است که به راحتی جلوی این زباله‌های ریز را می‌گیرد.
  • نه تنها دیگر از بالا و پایین این گوشی گرد و خاک وارد نمی‌شود، بلکه اطراف لولا نیز هم اکنون دارای محافظ هستند. سامسونگ شکاف کوچک بین لولا و کاور‌های جلو و پشت گوشی را به حداقل رسانده است. این روش دیگری برای اطمینان از عدم ورود نخاله به گوشی است.

اولین گوشی منعطف دنیا چه مشخصاتی دارد؟

پس از این موارد چند تغییر دیگر نیز وجود دارد که به این واضحی نیستند، اما هنوز هم برای گوشی مهم هستند. برای مثال می‌توان به یکی از این تغییرات که در زیر صفحه نمایش صورت گرفته است اشاره کرد. در مدل قبلی هنگام استفاده از گوشی احساس می‌شد که صفحه نمایش پوست پوست است. دلیل آن هم حباب‌های کوچکی بود که بعضی مواقع زیر این بخش ایجاد می‌شدند. اما اکنون سامسونگ با اضافه کردن یک لایه فلزی زیر صفحه نمایش، آن را تقویت کرده و بدین شکل محکم‌تر شده است. به همین دلیل اکنون لمس صفحه نمایش این دستگاه بهتر شده و حس قبلی از بین رفته است. این یک تغییر ظریف است، اما از آن بسیار استقبال می‌شود.

شرکت سازنده یک قابلیت جدید به بخش نرم‌افزار این گوشی نیز اضافه کرده است. این قابلیت جدید مکان سه دکمه حرکتی خانه، عقب، نرم‌افزار‌های اخیر است که اکنون در سمت پایین راست قرار دارد. این تغییر باعث می‌شود کاربران بتوانند راحت‌تر با یک دست این دکمه‌ها را در دسترس داشته باشند. کسانی که چپ دست هستند می‌توانند از منوی تنظیمات این بخش را تغییر دهند. همچنین می‌توان آن را به وسط پایین صفحه نیز منتقل کرد، اما این موقعیت زیاد جالب و کاربردی به نظر نمی‌رسد.

اولین گوشی منعطف دنیا چه مشخصاتی دارد؟

آیا گلکسی فولد سامسونگ "گوشی آینده" است؟

از بسیاری جهات، بله، گلکسی فولد گوشی است که آینده به ورود آن احتیاج داشت. در دنیایی که پر شده از گوشی‌هایی که همگی شبیه هم هستند وجود چنین دستگاهی با این طراحی متفاوت واقعا جذاب است. کار کردن در صفحه نمایش بزرگ یک لذت بسیار خوب برای کاربران است. کار‌هایی مانند بازی کردن، دیدن فیلم یا عکس و پیدا کردن مکان از روی نقشه همگی در این صفحه نمایش عظیم جذاب‌تر هستند.

قابلیت تقسیم صفحه نمایش یکی از جذاب‌ترین‌های موجود در این گوشی جدید است. شما در این نوع طراحی می‌توانید سه نرم‌افزار را در لحظه اجرا کنید و علاوه بر آن‌ها یک نرم‌افزار چهارم نیز به صورت شناور به شما نشان داده می‌شود. این در حالی است که در گوشی‌های معمولی ما تنها می‌توانیم دو نرم‌افزار در یک لحظه اجرا کنیم. البته هنوز چروکی که در صفحه نمایش وجود داشت، از زوایای خاص، دیده می‌شود و حتی شما می‌توانید آن را لمس کنید، اما اصلا نگران نباشید، زیرا به سرعت به آن‌ها عادت می‌کنید. این حالت برای ناچ گوشی نیز رخ می‌دهد؛ در ابتدا بزرگ به نظر می‌رسد، اما به سرعت برای کاربر عادی می‌شود.

اولین گوشی منعطف دنیا چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات گلکسی فولد سامسونگ

سامسونگ در گلکسی فولد از نهایت مشخصات موجود استفاده کرده، برای مثال در بخش پیکربندی آن متوجه می‌شویم که از یک رم ۱۲ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. مطمئنا این گوشی با حافظه کمتر نیز به خوبی کار می‌کند، اما سامسونگ قصد داشته بهترین‌ها را برای خریداران این گوشی فراهم کند. البته اگر از حافظه کمتری استفاده می‌کرد هزینه خرید آن نیز کاهش پیدا می‌کرد، ولی مثل این که سامسونگ چنین مسئله‌ای را دوست ندارد. نباید سامسونگ را به خاطر استفاده از بهترین مشخصات ملامت کرد، زیرا انجام چند عملیات به صورت همزمان که یکی از قابلیت‌های گلکسی فولد است به مشخصات خوبی برای بهترین عملکرد احتیاج دارد.

در بخش دوربین مشخصات تکراری است، دقیقا همان تنظیمات دوربین موجود در گلکسی S10 در این گوشی نیز مشاهده می‌شود. گوشی‌های جدید آیفون، پیکسل و حتی هوآوی (با وجود مشکلات این شرکت) همچنان در حال نوآوری در دوربین‌های خود هستند، در حالی که به نظر می‌رسد سامسونگ در این زمینه خنثی است، چیزی که در چنین دستگاه گران قیمتی قابل بخشش نیست، زیرا گلکسی فولد با توجه به قیمتش باید در همه چیز بهترین باشد.

اولین گوشی منعطف دنیا چه مشخصاتی دارد؟

عمر باتری

این مدل دارای باتری ۴۳۸۰ میلی‌آمپری است که با توجه به نمایشگر برگ گلکسی فولد که مطمئنا مصرف بالایی نیز خواهد داشت، شاید ظرفیت مناسبی نباشد. باید منتظر آزمایش‌های مقاومت باتری برای این گوشی باشیم تا بتوانیم دقیقا نظر خود را درباره آن بگوییم. به طور معمول این گوشی با یک شارژر سریع به فروش می‌رسد که از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

اولین گوشی منعطف دنیا چه مشخصاتی دارد؟

قیمت و زمان عرضه گلکسی فولد

علی رغم به تاخیر افتادن‌های چند باره عرضه گلکسی فولد، هنوز قیمت این گوشی کاهش نیافته و برچسب ۲۰۰۰ دلاری روی آن قرار دارد. زمان عرضه ابتدایی آن در کشور کره ۶ سپتامبر بوده و موج دوم آن که شامل کشور‌های انگلیس، آلمان، فرانسه و سنگاپور است در ۱۸ سپتامبر آغاز می‌شود. آمریکا یک نسخه بدون پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم را بعدا دریافت می‌کند. ما هنوز دلیل پشت این تاخیر را نمی‌دانیم.

اولین گوشی منعطف دنیا چه مشخصاتی دارد؟

سخن پایانی

سامسونگ تاکنون خود را در زمینه نوآوری در طراحی دستگاه‌های جدید ثابت کرده است. این اتفاق در گوشی منعطف آن نیز به چشم می‌خورد. اما چیزی که مهم است و کمی ما را آزار می‌دهد، علاوه بر قیمت بالای ۲۰۰۰ دلاری آن، بهبود نیافتن هیچکدام از مشخصات این گوشی پس از عرضه ناموفق آوریل است. هنگامی که در ماه آوریل عرضه این دستگاه شکست خورد، ما انتظار داشتیم دستگاهی به میادین بازگردد که با خود نرم‌افزار‌ها و قابلیت‌هایی جدیدی به همراه داشته باشد. این کار باعث می‌شد مشکلات گوشی قبلی به دست فراموشی سپرده شود. اما سامسونگ این کار را نکرده و این کار برای ما بسیار عجیب است.

به عبارت ساده ما نمی‌توانیم مبلغ هنگفت ۲۰۰۰ دلار برای اولین نسل گوشی‌های تاشو هزینه کنیم، زیرا هیچ دلیل و استدلال منطقی پشت آن نیست. اما اگر احساسی به این مسئله نگاه کنیم و جیبمان نیز توانایی پراخت این قیمت را داشته باشد می‌توانیم آن را خریداری کرده و از لحظه لحظه استفاده از این گوشی منعطف لذت ببریم.

اولین گوشی منعطف دنیا چه مشخصاتی دارد؟

 

گزارش از مصطفی عسگری 

انتهای پیام/

 مشخصات گوشی گلکسی فولد سامسونگ

برچسب ها: فناوری ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
قیمت گوشی چه قدره
Iran (Islamic Republic of)
Aatgh
۲۱:۵۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
اولین گوشی تاشو و انعطاف پذیر برای لنوو است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
اولین مشخصاتش قابل انعطاف بودنش است .
آخرین اخبار