تخلف مدارس برای گرفتن وجه هنگام ثبت نام

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از والدین خواست تا تخلف مدارس را برای گرفتن وجه هنگام ثبت نام دانش آموزان برای پیگیری به آموزش و پرورش گزارش کنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت : مهر ماه امسال حدود ۳۱۵ هزار دانش آموز در ۳۸۰۰ مدرسه استان سر کلاس درس حاضر خواهند شد.

او گفت : همچنین همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۲۶ هزار معلم در مدارس استان کرمانشاه سر کلاس درس حاضر خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا در آستانه سال تحصیلی جدید در استان کمبود معلم نداریم، افزود: برای رسیدن به نقطه ایده آل و مطلوب با کمبود معلم مواجه هستیم، اما امسال وضعیت بهتری از حیث تعداد معلم در استان کرمانشاه داریم.

یزدان پناه افزود: امسال استخدامی‌های سال قبل، فارغ التحصیلان تربیت معلم و تعدادی از مربیان پیش دبستانی که به عنوان معلم حق التدریس فعالیت خواهند کرد، به مجموعه معلمان آموزش و پرورش اضافه شده اند.

او افزود: در صورت موافقت وزارتخانه امکان استفاده از تمامی مربیان پیش دبستانی به عنوان معلم حق التدریس در مدارس فراهم و مشکل کمبود معلم در استان حل خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه گرفتن وجه هنگام ثبت نام دانش آموزان به هر شکل ممنوع است است، گفت: امیدوارم آموزش و پرورش به جایی برسد که هیچ نیازی به کمک اولیای دانش آموزان نداشته باشد، اما در شرایط کنونی برای اداره مدارس نیاز به مشارکت داوطلبانه والدین وجود دارد.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه گرفتن وجه هنگام ثبت نام دانش آموزان تحت هر عنوانی ممنوع است، از خانواده‌ها خواست تا تخلف احتمالی مدارس برای گرفتن وجه را برای پیگیری به ادارات آموزش و پرورش گزارش کنند.

او گفت: اگر والدین در ادارات آموزش و پرورش به نتیجه نرسیدند می‌توانند به بازرسی اداره کل مراجعه کرده و در صورت نرسیدن به نتیجه می‌توانند برای پیگیری این کار به خودم مراجعه کنند.

یزدان پناه گفت: گرفتن وجه به هر شکلی در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان حتی به شکل داوطلبانه هم ممنوع است و مدارس باید گرفتن وجه به صورت داوطلبانه را به بعد از آغاز سال تحصیلی و در قالب انجمن اولیا و مربیان موکول کنند .

 

 

انتهای پیام/د

۳۱۵ هزار دانش آموز در ۳۸۰۰ مدرسه استان سر کلاس درس حاضر خواهند شد

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار