ابلاغ ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به استان

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:امسال برای اجرای برنامه تولید و اشتغال در بخش کشاورزی ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی یارانه‌دار به استان ابلاغ شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،بهدانی مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال برای اجرای برنامه تولید و اشتغال در بخش کشاورزی ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی یارانه‌دار به استان ابلاغ شد که تاکنون ۹۲ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

 او افزود: امسال تمامی تسهیلات بانکی یارانه‌دار در قالب ردیف اعتباری «بند الف تبصره ۱۸» با عنوان برنامه تولید و اشتغال بخش کشاورزی تدوین و با برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

بهدانی بیان کرد: در این برنامه ۱۰ رسته فعالیت ویژه در بخش کشاورزی از جمله گلخانه‌ها، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولید محصولات دامی (به غیر از مرغ گوشتی، تخم گذار و زنبور عسل)، شرکت‌های خدمات فنی و مشاوره‌ای بخش کشاورزی، شیلات و آبزیان، دامپزشکی و گیاه پزشکی، ساماندهی کسب و کار‌های نوپا و دانش بنیان، مدرن سازی و مکانیزاسیون کشاورزی و کسب و کار‌های بازرگانی بخش کشاورزی اولویت‌بندی شده است.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات در برخی رسته فعالیت‌ها هفت درصد و در برخی ۱۲ درصد و سرمایه در گردش نیز ۱۰ درصد در نظر گرفته خواهد شد.

او ادامه داد: تاکنون حدود ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های گلخانه، گیاهان دارویی و زعفران به استان ابلاغ شده و ثبت نام از متقاضیان این رسته‌ها نیز در حال انجام است.

بهدانی تصریح کرد: تاکنون سه میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی به استان ابلاغ شده است.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سقف تسهیلات طرح‌ها متفاوت است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات بایستی به سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی) مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

او افزود: در حال حاضر تنها در سه رسته گلخانه، گیاهان دارویی و زعفران می‌توان ثبت نام کرد و تا زمان ابلاغ بخش دیگری از اعتبار، امکان ثبت‌نام برای سایر رسته‌ها در سامانه نیز فراهم خواهد شد.

بهدانی بیان کرد:تاکنون از مجموع سهمیه ابلاغی استان ۶۵ میلیارد تومان به بانک کشاورزی، ۲۰ میلیارد تومان به بانک توسعه تعاون و هفت میلیارد تومان به پست بانک اختصاص یافته است.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: اکنون ۶۳۶ طرح به مبلغ بیش از ۷۰ میلیارد تومان در قالب برنامه تولید و اشتغال بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.

انتهای پیام/ ی

۹۲ میلیارد تومان تسهیلات به خراسان جنوبی اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار