رشد ۲۰ درصدی جمعیت هیئت های مذهبی در یزد/ افزایش شور حسینی در اشعار نوحه‌ها

مسئول هماهنگی هیئت‌های مذهبی استان یزد گفت: جمعیت هیئت‌های مذهبی استان یزد امسال ۲۰ درصد رشد داشته است که ۹۰ درصد آن‌ها جوانان هستند.

سید علی فقیه زاده، مسئول هماهنگی هیئت‌های مذهبی استان یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به رشد ۲۰ درصدی جمعیت هیئت های مذهبی استان یزد گفت: ۹۰ درصد عزاداران امسال در هیئت‌های مذهبی استان را جوانان با اراده، راسخ و فهیم تشکیل دادند که با شور و شوق در مراسم عزاداری شرکت کردند.

فقیه زاده بیا بیان اینکه شور و شعور حسینی در اشعار نوحه‌های محرم امسال بیشتر از سال‌های گذشته بود افزود: امر به معروف، نماز، قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا از مضامین اشعار نوحه‌های هیئت‌های مذهبی استان بود.

او اظهار داشت: تعداد یک هزار و ۴۹۰ هیئت در استان یزد شناسایی شده است که از این تعداد، بیش از هزار هیئت در سامانه به ثبت رسیده‌اند و دارای کد و شناسنامه هستند.

مسئول هماهنگی هیئت‌های مذهبی استان یزد افزود: نماز ظهر عاشورا پرشور‌ تر از همیشه در بیش از ۸۰ درصد حسینیه‌های استان برگزار شد.

فقیه زاده افزود: استان یزد با داشتن بیش از هزار حسینیه به شهر حسینیه‌ها معروف است که این تعداد با تعداد تمام حسینیه‌های سطح کشور برابری می‌کند.

انتهای پیام/ص

جمعیت هیئت های مذهبی در یزد ۲۰ درصد رشد داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار