اعزام گروه جهادی بسیج دانشجویی خواهران به مناطق محروم

اردوی جهادی گروه بسیج دانشجویی دانشگاه آزادراسلامی یزد در روستای محمدآباد از روستا‌های محروم بخش بهاباد بافق برگزار شد.

فاطمه نوروزی مسئول اردوی جهادی گروه خواهران بسیج دانشجویی امام رضا دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: سی نفر از دانشجویان بسیج خواهران دانشگاه آزاداسلامی یزد بمدت ده روز هفته پایانی شهریورماه سال جاری در روستای محمدآباد از توابع بخش بهاباد شهرستان بافق اعزام شدند.

نوروزیبا بیان اینکه گروه های جهادی در پنج محور؛ بهداشت و درمان، آموزش، فرهنگی، پژوهش و آسیب‌های اجتماعی به مردم مناطق محروم ارائه خدمت می کنند، افزود: این گروه جهادی در دو زمینه آسیب‌های اجتماعی و سلامت به عنوان دو محور اصلی به فعالیت پرداختند.

او ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان، ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی از غربالگری تا درمان، پایش سلامت، بینایی سنجی، چک پدیکلوزیس، برگزاری کلاس‌های آموزشی، حضور پزشک متخصص، برگزاری کارگاه آموزش طب سنتی انجام شد.

مسئول بسیج دانشجوئی خواهران دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد اظهارداشت: در بخش آسیب‌های اجتماعی با محوریت‌های خانواده موفق، فرزند پروری، مشاوره فردی و برگزاری کارگاه‌های ده ساعته با مبحث ازدواج به فعالیت پرداختند.

نوروزی خاطرنشان کرد: به طور کلی گروه های جهادی پیش از حضور در منطقه مورد نظر، شناسایی و تحقیقات لازم پیرامون معضلات و نیاز‌ها، علی الخصوص در بحث آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهند تا پس از حضور در مناطق مورد نظر فعالیت‌ها در راستای رفع این نیاز‌ها انجام می‌گیرد.

او در پایان اضافه کرد: دانشجویان با الگو قراردادن شهید مدافع حرم، شهید محمد حسین محمد خانی فعالیت‌های خود را در این نیل آغاز کرده و معتقد هستند اردو‌های جهادی ادامه‌ی راه شهدای حرم است همچنان باید تداوم یابد و تلاش گردد تا به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل گردد.

نوروزی در ادامه توضیحات خود گفت: گروه جهادی بسیج دانشجوئی خواهران دانشگاه آزاد یزد برای مناطق محروم برنامه‌ی بلند مدت دارد و اینگونه فعالیت‌ها محدود به یک بازه‌ی زمانی چند روزه در تابستان نیست.

انتهای پیام/ غ

اعزام سی نفر روز از بسیجیان جهادی دانشگاه آزاد به مناطق محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار