بسته اخبار حوادث ۲۱ شهریور ماه ۹۸؛

انهدام باندسارقان مسلح در چابهار/با ورود پلیس، زن جوان از دام اخاذی‌های مرد رمال نجات یافت

مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۱ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام باندسارقان مسلح در چابهاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۱ شهریور ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان در چابهار

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی باند حرفه‌ای سارقان مسلح در شهرستان "چابهار" متلاشی و ۱۰ فقره مسلحانه کشف شد.

سرهنگ حیدر علی کیخای مقدم فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: در شامگاه هفدهم شهریور ماه مأموران پاسگاه انتظامی روستای "کمب" هنگام گشت زنی در سطح حوزه، سه مرد جوان را که به وسیله یک کلت کمری در حال زورگیری از یک فرد موتور سوار بودند مشاهده و سریعا برای دستگیری آن‌ها وارد عمل شدند.

او افزود: با سرعت عمل مأموران انتظامی یکی از سارقان در محل زورگیری دستگیر و دو همدستش با استفاده از تاریکی هوا از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجوئی‌های به عمل آمده، ۲ همدستش را معرفی که تیم رسیدگی کننده پرونده با اطلاعات بدست آمده مخفیگاه ۲ عضو دیگر باند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی ضربتی آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به کشف یک قبضه کلت از مخفیگاه سارقان خاطر نشان کرد: سه عضو این باند که دارای اعتیاد شدید به ماده روان گردان شیشه هستند، طی چند مرحله بازجوئی‌های علمی پلیس به ۱۰ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت، وجه نقد و گوشی تلفن همراه در سطح شهرستان چابهار، اعتراف کردند.

سرهنگ کیخای مقدم در پایان  افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

مرد رمال در دام پلیس گرفتار شد

مرد رمالی که با سوء استفاده از اعتماد زنی جوان ۳۳ میلیون تومان وجه نقد از او اخاذی کرده بود در دام پلیس گرفتار شد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی فرمانده انتظامی شهرستان زابل  گفت: در پی مراجعه مردی جوان به پلیس فتا و شکایت از فردی رمال که از همسرش اخاذی کرده بود موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد مردی رمال با سوء استفاده از سادگی و اعتماد همسر جوان شاکی، با ارائه وجهه‌ای موجه از خود، او را فریب داده و به اطلاعاتی از زندگی خصوصی آن‌ها دست پیدا کرده و انتشار این اسرار در فضا‌های مجازی را حربه‌ای برای اخاذی از این زن کرده است.

او  بیان داشت: این رمال شیاد در طول یک سال علاوه بر اخاذی مبلغ ۳۳ میلیون تومان وجه نقد، مقداری طلا و وسایل ارزشمند منزل آن‌ها را نیز ناجوانمردانه با این بهانه از او گرفته بود.

سرهنگ ثمره حسینی عنوان کرد: تیم رسیدگی به پرونده با اطلاعات بدست آمده تحقیقات میدانی گسترده‌ای را آغاز و متهم را در هنگام تردد در سطح شهر زابل دستگیر و در بازرسی از خودروی او یک جلد کتاب دعانویسی و ۲ دستگاه تلفن همراه که یکی آن‌ها متعلق به زن جوان بود کشف شد.

او  ابراز داشت: در بررسی سوابق متهم مشخص شد که ۴۴ سال سن دارد و به دلیل جرائمی از قبیل جعل عنوان، اغفال، سرقت وکلاهبرداری تحت تعقیب مراجع قضائی بوده و ۲ مرحله نیز برای فرار از قانون نام خود را تغییر داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل خاطر نشان کرد: افراد دیگری نیز پس از دستگیری این متهم به پلیس مراجعه و اظهار داشتند مورد اغفال او قرار گرفته اند، اما به دلیل ترس از آبروی خود تاکنون موضوع را پیگیری نکرده بودند که تحقیقات پلیس در این خصوص ادامه دارد.

او  با بیان اینکه رمالی، فالگیری و بخت گشایی چیزی جز کلاهبرداری نیست، اظهار داشت: توصیه ما به شهروندان این است که به تبلیغات دروغین این گونه افراد توجهی نکرده و مشکلات خود را از طریق مجاری قانونی و با مراجعه به آموزه‌های دینی پیگیری کرده و سرمایه‌های زندگی خود را به پای این گونه افراد شیاد نریزند و در صورت هرگونه آگاهی از فعالیت آنان موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.


دستگیری ۵۱ خرده فروش و معتاد متجاهر در "سیب و سوران"

در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در شهرستان سیب وسوران ۵۱ معتاد متجاهر و خرده فروش جمع آوری و دستگیر شدند.

سرهنگ  غلامرضا توکلی فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و رضایتمندی عمومی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان سیب وسوران اجرا شد.

او  افزود: در این طرح پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از شناسایی چند پاتوق معتادان پرخطر با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی، طی چند عملیات مجزا وارد عمل شده و ضمن جمع آوری ۴۷ معتاد متجاهر و دستگیری ۴ خرده فروش، مقادیری انواع مواد مخدر و آلات و ادوات استعمال مواد را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران با اشاره به رضایتمندی عمومی از اجرای این طرح از همکاری صمیمانه مردم تشکر کرد و گفت: اجرای چنین طرح‌هایی در سطح شهرستان ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، به ویژه در زمینه توزیع انواع موادمخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۴۳ تن شیر خشک قاچاق

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان  از کشف ۴۳ تن شیر خشک قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی در شهرستان سراوان خبر داد.

سردار محمد قنبری گفت: دیروز ماموران ایستگاه بازرسی "گُشت" هنگام کنترل خودر‌های عبوری به ۲ دستگاه تریلی که از استان فارس به مقصد سراوان در حرکت بود، مشکوک شدند.

او  اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از هدایت خودرو‌ها به داخل ایستگاه در بازرسی از آن‌ها مقدار ۴۳ تن پودر شیر خشک قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارزش شیر خشک‌های قاچاق ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده که در این رابطه خودرو‌ها توقیف و افراد متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

سانحه رانندگی در محور خاش- زاهدان

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان وبلوچستان از برخورد سواری پراید با اتوبوس در محور "زاهدان-خاش " با ۲ کشته و ۲ مجروح خبر داد.

سرهنگ  کشواد بهروزی زاده  گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد تصادف فوتی در کیلومتر ۷۰ محور"خاش-زاهدان" روستای "دهپابید" بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه برای بررسی حادثه به همراه عوامل امدادی در صحنه حاضر شدند.

او بیان داشت: با حضور عوامل پلیس راه در صحنه و با بررسی به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه سواری پراید با ۴ سرنشین با یک دستگاه اتوبوس برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان افزود: متأسفانه در این حادثه ۲ نفر از سرنشینان خودروی پراید به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۲ سرنشین دیگر نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ بهروزی زاده تصریح کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این حادثه را بی احتیاطی راننده سواری پراید به علت گردش به طرز غلط نسبت به اتوبوس اعلام کرده است.

کفش های قاچاق  به مقصد نرسید

با هوشیاری پلیس آگاهی شهرستان"مهرستان" ۴۰۰ میلیون کفش قاچاق قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سرهنگ اسماعیل منصوری  فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان  گفت: دیروز مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام گشت زنی در سطح شهر مهرستان به ۲ دستگاه وانت تویوتا مشکوک شدند.

او افزود: مأموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از این خودرو‌ها تعداد ۲۰۰ جفت کفش و ۲ دستگاه اجاق گاز قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان تصریح کرد: ارزش این محموله توسط کارشناسان ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شد، که افراد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار