نرم افزار آموزشی برای بیماران مبتلا به سلیاک در دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز طراحی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسئول آموزش مجازی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: این نرم افزار آموزشی در راستای آموزش تغذیه در بیماری سلیاک برای افراد بزرگسال مبتلا به سلیاک و والدین کودکان مبتلا به سلیاک طراحی شده است.

زهرا سهرابی با بیان اینکه این نرم افزار قابل نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه است، افزود: این نرم افزار آموزشی به زبان ساده و در چند بخش مختلف غذا‌های مجاز و غیرمجاز برای این بیماران را آموزش می‌دهد و در قسمتی از نرم افزار به پرسش‌های مشترک بیماران پاسخ داده می‌شود.

او ادامه داد: این نرم افزار که در قالب بازی طراحی شده است، سعید شرافت منش دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری اساتید این دانشکده، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی گروه برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی و با مشارکت دانشکده مجازی و قطب علمی آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طراحی کرده است.

سلیاک یک بیماری گوارشی وراثتی است که در اثر حساسیت به پروتئینی به نام گلوتن (پروتئینی که در گندم، جو و چاودار وجود دارد) ایجاد می‌شود.

زمانی که فرد مبتلا، گلوتن دریافت می‌کند، سیستم ایمنی او فعال می‌شود و به سلول‌های روده حمله می‌کند. این امر منجر به آسیب سطح جذبی روده شده و در نتیجه بدن قادر نخواهد بود مواد مغذی مانند چربی، پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی را جذب کند.

سلیاک یک بیماری خود ایمنی است که در تمام طول عمر همراه فرد مبتلاست و منجر به تحمل نکردن گلوتن می‌شود.
انتهای پیام/م

خدمتی نوین برای بیماران مبتلا به سلیاک

برچسب ها: تغذیه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.