رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر همدان گفت: کمبود کاغذ علت اصلی گرانی دفتر و کتاب‌ های کمک آموزشی است.

کمبود کاغذ علت اصلی گرانی دفترعباس ستاره، رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با بیان اینکه کمبود کاغذ علت اصلی گرانی دفتر و کتاب‌های کمک آموزشی است، افزود: کاغذ سفید دفتر از کشور اندونزی و با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود.

او ادامه داد: قیمت هر جلد دفتر نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش یافته و کتاب‌های کمک درسی نیز ۷۰ تا ۸۰ درصد گران شده است.

ستاره با اشاره به اینکه امسال بازار لوازم‌التحریر کساد است و مردم خیال خرید ندارند، اظهار داشت: نیمه دوم شهریورماه اوج خرید لوازم تحصیل است، اما هیچ رونقی در بازار دیده نمی‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر همدان با بیان اینکه شایعه شده که قرار است دفتر دولتی و ارزان قیمت توزیع شود، گفت: بسیاری از مردم منتظر توزیع دفتر دولتی هستند.

ستاره بیان کرد: هم اکنون قیمت خرید پک معمولی لوازم التحریر کمتر از ۲۰۰ هزار تومان نیست و لیست خرید برای هر کودک مهدکودکی نیز ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

او با بیان اینکه قیمت تمام لوازم‌التحریر و کتاب‌های کمک درسی نسبت به سال گذشته تغییر چشمگیری داشته است، ابراز داشت: این در حالی است که قیمت کتاب‌های درسی اصلا گران نشده و به همان قیمت پارسال است.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر همدان با تاکید بر اینکه گرانی لوازم‌التحریرموجب کاهش تقاضا و در نتیجه کاهش فروش و سود ما شده ،گفت: دولت باید چاره‌ای برای عرضه لوازم تحصیل دانش آموزان با قیمت ارزان بیندیشد.

انتهای پیام/ج

کمبود کاغذ علت گرانی دفتر و کتاب‌های کمک آموزشی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.