مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مطرح کرد؛

کشور‌های همسایه بستر مناسبی برای صادرات صنعت آرد و نان

حسین زاده گفت: بازار ۴۰۰ میلیون نفری کشور‌های همسایه در حوزه نان می‌تواند بستر مناسبی برای صنعت آرد و نان کشور باشد.

کشور‌های همسایه بستر مناسبی برای صادرات صنعت آرد و نانبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن حسین زاده مدیر عامل نمایشگاه بین المللی در دوازدهمین نمایشگاه نان و غلات، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه صنعت آرد و نان می‌تواند به فرهنگ سازی اصلاح الگوی تولید و مصرف غلات آرد و نان و افزایش سطح فعالیت‌های تجاری و سرمایه گذاری در صنعت غلات آرد و نان کمک ۲ چندان کند.
 
او با اشاره به سرانه مصرف بالای نان در ایران افزود: طبق اعلام سازمان غذا و دارو مصرف نان در ایران ۱۲۵ کیلو گرم است که این میزان ۲ برابر سرانه مصرف اروپایی‌ها است با این تفاوت که بخش عمده نان مصرفی در اروپا نان صنعتی است در حالی که سهم نان صنعتی در کشور ما تنها ۸ تا ۹ درصد است.
بیشتر بخوانید: کیفیت نان کاهش یافت/ خبری از یکسان سازی نرخ آرد و نان نیست

حسین زاده با تاکید بر این موضوع که نباید بازار ۴۰۰ میلیون نفری کشور‌های همسایه در حوزه نان را نادیده گرفت بیان کرد: در شرایط کنونی در هر حوزه‌ای که امکان صادرات و ارز آوری برای کشور وجود دارد از جمله نان صنعتی باید ورود کرد و بدین منظور برپایی نمایشگاه صنعت آرد و نان می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.
 
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: بازار کشور‌های همسایه در حوزه نان می‌تواند بستر مناسبی برای صنعت آرد و نان کشور باشد.
 
بنابر این گزارش هم اکنون ۱۶۰ واحد نان صنعتی در کشور فعال هستند و ۹۵ شرکت داخلی و خارجی از روز جمعه ۲۲ شهریور دستاورد و توانمندی‌های خود را در صنعت نان و آرد در فضایی حدود ۸ هزار متر مربع در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان که در نمایشگاه بین المللی تهران بر پا شده در معرض دید عموم قرار گرفت.

انتهای پیام/

هم اکنون ۱۶۰ واحد نان صنعتی در کشور فعال هستند

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار