آیت الله اعرافی:

ایران فریب چراغ سبز ترامپ را نمی‌خورد / مسئولان باید در برابر اروپایی‌ها با دقت عمل کنند

امام جمعه قم گفت:اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بدانند ایران فریب چراغ سبز ترامپ برای مذاکره را نمی‌خورد.

ایران فریب چراغ سبز ترامپ را نمی‌خورد / مسئولان باید در برابر اروپایی‌ها با دقت عمل کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله علیرضا اعرافی،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت نهضت عاشورا اظهار داشت: امروز پیام مقاومت از عاشورا به همه‌جا سرایت کرده و ماندگار شده است.

او با اشاره به آثار و برکات ترویج پیام نهضت عاشورا افزود: سید حسن نصرالله گفت که با مقام معظم رهبری پیمان بسته و تا آخر با ایشان خواهیم بود.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: در روابط خارجی دارای چند رابطه هستیم که نخستین رابطه با جبهه مقاومت است که باید دوستانه باشد، رابطه دیگر با کشور‌هایی است که مستقل عمل می‌کنند که کشور‌های چین و روسیه ازجمله این کشور‌ها هستند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: لایه سوم از روابط با کشور‌های کوچک است و لایه بعدی نیز با کشور‌های اروپایی است که رابطه سالم و دوستانه‌ای نیست، کشورمان رابطه با اروپا را نبسته است، ولی تجربه تلخی از رابطه با آن‌ها داریم و درزمینهٔ برجام بدعهدی کرده وعده‌های پوشالی دادند.

او با اشاره به بدعهدی کشور‌های اروپایی ادامه داد: ایران اسلامی برای اروپایی‌ها احترام قائل شد، ولی آن‌ها هرروز یک‌سخن گفته و وعده‌های دروغ دادند، دولت و مسئولان باید در برابر اروپایی‌ها با دقت عمل کنند.

خطیب جمعه قم عنوان کرد: از دستگاه دیپلماسی درخواست می‌کنیم با چشم‌های بازتر عمل کرده و نگاه آن‌ها به رهبر معظم انقلاب باشد، تجربه برجام را داریم و جا‌هایی به‌دقت رعایت نکردیم و شاهد نقض وعده زشت از سوی ترامپ بودیم.

آیت‌الله اعرافی افزود: سخت‌ترین تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی را متحمل شدیم، ولی تحریم‌هایی که به گمان دشمن انقلاب اسلامی را از پای درمی‌آورد این توان را نداشت و در سایه تحریم قدرت دفاعی ایران اسلامی افزایش چشم‌گیری داشت.

او تصریح کرد: دنیا و دشمنان بدانند ملت ایران سختی زیادی را متحمل شده، ولی از عاشورا الهام گرفته و در برابر سختی‌ها مقاومت می‌کند، ولی در برابر آرمان‌های خود تا آخر ایستادگی می‌کند.

امام‌جمعه قم گفت: راه پیروزی و موفقیت در برابر مشکلات و تحریم‌ها این است که سخن مقام معظم رهبری اصل باشد و هیچ‌گاه نترسیم و به ملت تکیه کرده و هوشمند و دقیق ترفند دشمن را بشناسیم، اروپایی‌ها و آمریکا بدانند ایران فریب چراغ سبز ترامپ برای مذاکره را نمی‌خورد.

اعرافی ادامه داد: ملت ایران راه خود را به‌خوبی انتخاب کرده و جهان اسلام و دنیا بدانند بوش پدر و پسر اقداماتی کردند و ضربه زدند، ولی به اهداف خود نرسیدند، به دنبال خاورمیانه بزرگ بودند و کشور‌های اسلامی تجزیه شوند، ولی به هدف شوم خود نرسیدند.

انتهای پیام/ش

خطبه‌های نماز جمعه قم در ۲۲ شهریور ۱۳۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار