طباطبایی: سرمربی تیم ملی تا پایان المپیک با ما قرارداد دارد / لیگ را با ۱۶ تیم آغاز می‌کنیم

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: قراداد کادر فنی تیم ملی بسکتبال تا پایان مسابقات المپیک توکیو تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال درباره شرایط تیم ملی و صعود به مسابقات المپیک گفت: ابتدا باید صعود تیم ملی بسکتبال به مسابقات المپیک را تبریک عرض کنم. شرایط کسب سهیمه المپیک با سال‌های قبل متفاوت شده است. ما اول هر دو سال یک بار برای سهمیه مسابقه می‌دادیم، اما اکنون هر ۴ سال یک بار جام جهانی برگزار می‌شود و تیم‌های حاضر در جام جهانی باید هم برای کسب سهمیه تلاش کنند و هم به عنوان بهترین تیم قاره انتخاب شوند و این کار را برای بسکتبال ما بسیار سخت کرده بود، اما با تلاشی که بازیکنان و کادر فنی تیم ملی انجام دادند موفق شدیم سهیمه المپیک توکیو را کسب کنیم.

طباطبایی: سرمربی تیم ملی تا پایان المپیک با ما قرارداد دارد / لیگ را با ۱۶ تیم آغاز می‌کنیم

او افزود: بازی اول ما با تیم پورتوریکو بسیار سخت و نزدیک بود. تا دقایق آخر بازی از این تیم پیش بودیم، اما بازیکن شماره ۳۳ و ۲۴ این تیم که هر دو در لیگ آمریکا بازی می‌کنند توانستند نتیجه بازی را به سود پورتوریکو تغییر دهند.

در بازی دوم در برابر تیم قدرتمند اسپانیا بازی بسیار زیبای را به نمایش گذاشتیم و با این نتایجی که به دست آمد و با توجه به این که چین هم در دو بازی شکست خورد، خدا به ما لطف داشت و ما توانستیم به عنوان تیم برتر آسیا به رقابت‌های المپیک صعود کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره این که در این چند وقت اخیر حواشی بسیار زیادی برای تیم ملی به وجود آمده و آرامشی که به تیم ملی وارد شد بیان داشت: قرار گرفتن در بین ۱۲ تیم برتر المپیک کار هر تیمی نیست و این کار را برای فدراسیون بسکتبال بسیار سخت کرده است و در این مدتی که در چین حضور داشتیم سعی کردیم بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده کنیم و با توجه به این که لیگ ما اردیبهشت به پایان می‌رسد سعی داریم پس از پایان مسابقات لیگ بازی‌های تدارکاتی مناسبی را برای تیم ملی در نظر بگیریم.

او درباره شرایط لیگ برتر بسکتبال گفت: امسال قرار است با ۱۶ تیم لیگ را آغاز کنیم، حضور ۱۲ تیم قطعی است و ۴ تیم باقی مانده هم تا هفته آینده مشخص خواهند شد، سعی داریم بازیکنان را مانند لیگ‌های معتبر آمریکایی و اروپایی که هر یک روز در میان بازی دارند آماده نگه داریم تا در شرایط مسابقه قرار داشته باشند.


بیشتر بخوانید: نگاهی به برنامه تیم ملی بسکتبال پیش از آغاز جام جهانی


طباطبایی درباره مسابقات پیش روی تیم ملی بسکتبالگفت: اسفند ماه قرار است تیم ملی در مسابقات کاپ آسیا شرکت کند که این رقابت‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود. قرار است تا قبل از مردادماه که تیم ملی به مسابقات المپیک اعزام می‌شود بازی‌ها و اردو‌های تدارکاتی خوبی را در نظر بگیریم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه درباره وضعیت قرارداد سرمربی تیم ملی و همچنین برنامه این فدراسیون برای مسابقات المپیک گفت: مهران شاهین طبع تا پایان مسابقات المپیک قرار است در تیم ملی حضور داشته باشد. شاهین طبع و کمک‌های او در این مدت زحمات زیادی را کشیده اند و ما از کادر فنی حمایت می‌کنیم.

طباطبایی: سرمربی تیم ملی تا پایان المپیک با ما قرارداد دارد / لیگ را با ۱۶ تیم آغاز می‌کنیم

او افزود: بازی تدارکاتی با تیم‌های روسیه و یونان به ما برای حضور در جام جهانی بسیار کمک کرد، زیرا این دو تیم از تیم‌های بسیار خوب دنیا هستند و باعث شد که بازیکنان ما در شرایط مسابقات جام جهانی قرار گیرند. اگر در گروهی که ما قرار داشتیم تیم‌های دیگر آسیا حضور می‌داشتند قطعا با امتیازات بالایی شکست می‌خوردند در صورتی که ما با امتیاز منفی ۳ شکست خوردیم و این نشان داد که بازیکنان ما در شرایط بسیار خوبی قرار داشتند.

طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال درباره استفاده از بازیکنانی که در خارج از ایران بازی می‌کنند نیز بیان داشت: قبل‌ها چنین چیزی وجود نداشت. خیلی از تیم‌های حاضر در جام جهانی در گارد رأس خود از بازیکنان آمریکایی و اروپایی استفاده می‌کردند. گرامی پور و رستمی در این مدت خیلی به ما کمک کردند و ما هم سعی کردیم از این پتانسیل‌ها برای تیم ملی استفاده کنیم. در کشور از استعداد‌های بسیار خوبی بهره‌مند هستیم، هر چقدر لیگ ما قوی و قدرتمند باشد تیم ملی قدرتمندی را شاهد خواهیم بود و سعی داریم زیر ساخت‌های بسکتبال کشور را سر و سامان دهیم، البته در این امر نیازمند حمایت‌های وزارت ورزش نیز هستیم.


بیشتر بخوانید: پیروزی آسمان خراش‌های ایران مقابل میزبان/ قهرمانی ایران در تورنمنت چهارجانبه پرتغال


رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین درباره جوان گرایی به وجود آمده در تیم ملی هم گفت: در دستور کار فدراسیون بسکتبال این عمل وجود دارد و حدود یک سالی است که در حال انجام این برنامه هستیم و باید رفته رفته این کار‌ها صورت گیرد. ما نمی‌توانیم به یک باره بازیکنان با تجربه خود مثل حامد حدادی و نیکخواه بهرامی را از تیم ملی دور کنیم، این‌ها بازیکنان بزرگ تیم ملی هستند. ما به استان‌ها این دستورالعمل را صادر کرده ایم و قرار است استعدادیابی در بین باشگاه‌ها صورت گیرد و هر کسی که از استعداد بالایی برخوردار بود به تیم ملی اضافه شود.

او افزود: از نسل گذشته ما فقط نیکخواه بهرامی و حدادی باقی مانده اند و بقیه بازیکنان تغییر کرده اند و همان طور که می‌دانید انتظارات از تیم ملی بسکتبال پس از صعود به المپیک بالا رفته است و فدراسیون در این امر تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

طباطبایی درباره شرایط بسکتبال ۳ نفره در کشورمان گفت: قرار است بسکتبال ۳ نفره در المپیک توکیو باشد و ما اکنون در بخش بانوان این برنامه ریزی را انجام می‌دهیم. اگر بانوان ما بتوانند رنکینگ خود را به زیر ۵ برسانند می‌توانند در المپیک حضور داشته باشند.

او افزود: اکنون بانوان ما رنکینگ ۸ را در اختیار دارند و با بازی‌های تدارکاتی معتبر و خوبی که می‌خواهیم برگزار کنیم سعی داریم رنکینگ بانوان را به زیر ۴ برسانیم تا در توکیو حضور پیدا کنند. در بخش آقایان هنوز کاری صورت نگرفته است، اما در حال برنامه ریزی برای آن‌ها هستیم.

طباطبایی: سرمربی تیم ملی تا پایان المپیک با ما قرارداد دارد / لیگ را با ۱۶ تیم آغاز می‌کنیم

او ادامه داد: بسکتبال سه نفره در تمام دنیا در حال برگزاری است و ما نیز در شهر‌های مختلف کشور مثل رفسنجان، شیراز و حتی تهران در حال برگزاری این بازی‌ها هستیم تا بتوانیم به این رشته کمک کنیم تا در المیپک‌های بعدی حضور پیدا کند.

رئیس فدراسیون بسکتبال همیچنین درباره بازگشت ارسلان کاظمی به تیم ملی گفت: این بستگی به نظر کادر فنی تیم ملی دارد، شاهین طبع و دستیارانش در تیم ملی هر موقع از ما درخواستی کنند ما آن را انجام دهیم. در‌های تیم ملی بسکتبال به روی بازیکنان باز است، اما همان طور که گفتم این بستگی به نظر سرمربی تیم ملی دارد.


بیشتر بخوانید: حسن زاده: جواب کری خوانی بازیکن تونس را در زمین می‌دهیم/ بسکتبالیست‌های ایرانی، فقط تجربه شان از اروپایی‌ها کمتر است


انتهای پیام/

اظهارات طباطبایی درباره شرایط تیم ملی بسکتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار