عضو اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد؛

حذف بروکراسی اداری، مشوق‌ سرمایه گذاری در بنادر کوچک/ الگوبرداری از بنادر پیشرفته دنیا برای توسعه زیرساخت ها

شریفات گفت: حذف بروکراسی اداری و یکپارچه سازی سیستم مدیریت، بزرگترین مشوق برای حضور سرمایه گذار و و جذب سرمایه در بنادر کوچک است.

حذف بروکراسی اداری، مشوق‌ سرمایه گذاری در بنادر کوچک/ الگوبرداری از بنادر پیشرفته دنیا برای توسعه زیرساخت هابه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احمد شریفات عضو اتاق بازرگانی ایران درباره مشوق‌های سرمایه گذاری در بنادر کوچک اظهار داشت: اختصاص فضای مناسب انبارداری به صاحبان کالا و کاهش هزینه‌های جانبی سربار، از موارد مهم و حیاتی برای تشویق حضور صادرکننده و واردکننده در بنادر قلمداد می‌شود.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی ایران، «حذف بروکراسی اداری»؛ «یکپارچه سازی سیستم مدیریت به منظور جلوگیری از معطلی سرمایه گذار» و «هماهنگی اداره گمرک و مدیریت بندر جهت راهنمایی و ارائه اطلاعات صحیح به سرمایه گذار» جهت تضمین سرمایه گذاری سودده و ایجاد محیطی امن برای حضور سرمایه گذار در بندر، از دیگر مواردی هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان مشوق در بنادر کوچک نام برد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از بنادر بزرگ کشور به عنوان بنادر امن برای سرمایه گذاری شناخته می‌شوند که این اتفاق برای بنادر کوچک نیز باید رخ دهد.

شریفات با بیان اینکه نوع سرمایه گذاری بستگی به منطقه و پتانسیل محل قرارگیری بندر دارد، اضافه کرد: عوامل مختلفی نظیر امتیاز‌های ارائه شده به سرمایه گذار و طرح توجیهی بنادر برای سرمایه گذاری می‌تواند در نوع مناسب سرمایه گذاری دخیل باشد.


بیشتر بخوانید: سازمان بنادر ۴۰۰ میلیاد تومان به صادرکنندگان کالا تخفیف می‌دهد/ کمبود آب جدی است؛ مردم را ترغیب کنید به نزدیکی سواحل مهاجرت کنند


عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در حال حاضر توسعه ریلی برای بنادر کوچک در اولویت توسعه بندری قرار ندارد، افزود: یکی از مسائل مهم در این حوزه تامین تجهیزات مناسب بندری با توجه به کارکرد آن بندر است. برای مثال بسیاری از بنادر کوچک کارکرد صیادی دارند، در صورتی که تجهیزات و امکانات لازم نظیر سردخانه‌های مجهز برای آبزیان در این بنادر وجود ندارد.

 به گفته شریفات، توسعه زیرساخت‌ها در بنادر از جمله زیرساخت‌های ریلی، در اختیار بخش دولتی است، در این زمینه دولت می‌تواند از بنادر پیشرفته دنیا و نقشه راه این بنادر الگو برداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار