حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مقتدی صدر هرگز اختلاف مبنایی با جمهوری اسلامی نداشته است

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مقتدی صدر هرگز اختلاف مبنایی با جمهوری اسلامی در حمایت از جبهه مقاومت نداشت.

مقتدی صدر هرگز اختلاف مبنایی با جمهوری اسلامی نداشته استسیدمحمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور مقتدی صدر در بیت رهبری گفت: شرکت مقتدی صدر در مراسم شام غریبان در محضر رهبرانقلاب بازتاب گسترده‌ای داشت و باعث خرسندی نیروهای انقلاب و جبهه مقاومت شد زیرا سیاستمداران و رسانه‌های غربی و وابستگان به ارتجاع عرب مدت‌های بسیاری تلاش داشتند تا نشان دهند مقتدی صدر به عنوان یک روحانی قدرتمند شیعه و جریان حامی او مخالف سیاست‌ها و برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق هستند.

او ادامه داد: در حالی که اختلاف‌نظر در مسائل مختلف امری طبیعی است همانطور که در بین جریانات عراق و نیروهای مقاومت هم در برخی مسائل و دیدگاه‌های کارشناسی اختلافاتی جزئی وجود دارد اما مقتدی صدر هرگز اختلاف مبنایی و ریشه‌ای با راهبردهای جمهوری اسلامی در حمایت از جبهه مقاومت و در مواضع ضدآمریکایی او هم تردیدی وجود ندارد.

حسینی افزود: سال گذشته که بحث تشدید تحریم‌های ایران مطرح شد صدر مانند دیگر جریانات سیاسی عراق از جمهوری اسلامی حمایت کرد؛ بنابراین قطعاً این دیدار و این حضور باعث ناراحتی و عصبانیت گروه‌ها و سیاسیونی خواهد شد که نمی‌خواهند در عراق و جبهه مقاومت انسجام و هماهنگی بیشتر به وجود آید اما به فضل الهی چنین دیدارها و سفرهایی موجب همگرایی و تفاهم بیشتر خواهد شد.


بیشتر بخوانید: حضور مقتدی صدر و سردار سلیمانی در مراسم شام غریبان حسینیه امام خمینی + عکس


وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: حضور مقتدی صدر به ویژه بعد از سخنان انقلابی و پرشور سید مقاومت، دبیرکل حزب‌اللّه لبنان و تجدید بیعتی که با مقام معظم رهبری کرد اهمیت بیشری پیدا کرد. سیدحسن نصراللّه خطاب به غربی‌ها به خصوص آمریکا گفت: «ما همواره از حسین زمان (امام خامنه‌ای) حمایت می‌کنیم و ایشان را تنها نخواهیم گذاشت.» قبل از این هم یک هیئت از انصاراللّه یمن خدمت مقام معطم رهبری رسیدند که تمام اینها نشانه‌هایی از همدلی و وحدت جبهه مقاومت است. این در حالی است که در بخش دیگری شاهدیم سیاست‌های آمریکا در حال شکست خوردن است، به حدی که ترامپ ناچار شد مشاور امنیت ملی خود را برکنار کند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تاکید کرد: تقارن این دو خبر (رفتن بولتن از کاخ سفید و حضور مقتدی صدر در ایران) بیشتر باعث امیدواری نیروهای انقلاب می‌شود و پیام این حضور به دشمنان جمهوری اسلامی وحدت و همدلی است که پیروان امام حسین(ع) یکپارچه دست در دست هم علیه دشمنان هستند، درضمن لازم است از تلاش‌های مجاهد نستوه سردار سلیمانی که با تلاش بی‌وقفه و حکمت و درایت موجب انسجام و تقویت جبهه مقاومت شده است تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار