العالم گزارش داد؛

شهرک‌سازی به یکی از ابزار‌های تبلیغات انتخاباتی بین احزاب اسرائیلی تبدیل شده است

العالم در گزارشی توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین را یکی از راه‌های بنیامین نتانیاهو برای بدست آوردن آراء بیشتر در انتخابات آتی اعلام کرد.

شهرک‌سازی به یکی از ابزار‌های تبلیغات انتخاباتی بین احزاب اسرائیلی تبدیل شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، شهرک‌سازی یکی از ابزار‌های انتخاباتی در فلسطین اشغالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سعی دارد با بهره‌برداری از آن بار دیگر قدرت را به دست بگیرد.

موضوع شهرک‌سازی به یکی از ابزار‌های تبلیغات انتخاباتی بین احزاب اسرائیلی تبدیل شده است و بنیامین نتانیاهو تلاش می‌کند آراء ۷۵۰ هزار شهرک‌نشین را با وعده گسترش شهرک سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی به دست آورد.

خبرنگار این شبکه در گزارشی با اشاره به این که موضوع شهرک سازی به خصوص در قدس اشغالی همچنان یکی از ابزار‌های کسانی است که در اسرائیل دغدغه رسیدن به قدرت دارند، افزود: نتانیاهو برای کسب آراء شهرک‌نشینان صهیونیست در انتخابات آینده اجرای وعده‌های خود به آن‌ها را آغاز کرده است.

اسماعیل الخطیب، رئیس کمیته مقاومت در برابر ساخت دیوار حائل و شهرک سازی گفت: ”بدون افزایش شهرک سازی در قدس اشغالی، هیچ یک از نمایندگان کنست و حتی خود نتانیاهو هم موفقیتی در انتخابات نخواهند داشت. شهرک سازی یکی از بند‌های برنامه انتخاباتی نتانیاهو است و همچنین تروریسم، بستن مسجدالاقصی و اقدامات افراط گرایانه و...“

در ادامه گزارش آمده است: نتانیاهو افسار کابینه و بخش‌های مختلف آن را رها کرده است تا برای جلب رضایت شهرک نشینان، طرح‌های شهرک‌سازی جدید اجرا کنند. از جمله این اقدامات تصویب توسعه شهرک‌های «ریموت»، «رامات شلومو» و «پیسگات زئیف» در شرق قدس اشغالی و نیز دیگر شهرک‌ها در اطراف قدس اشغالی است.

«اسماعیل المسلمانی» نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی گفت: ”شهرک سازی با شدت و سرعت ادامه دارد. تعداد شهرک‌ها به حدود ۵۰۳ شهرک می‌رسد که حدود ۴۴۷ شهرک آن در کرانه باختری قرار دارد و ۳۰ شهرک هم در قدس واقع شده است. اخیرا کابینه امنیتی اسرائیل طرح احداث حدود شش هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌ها را تصویب کرده است.“

خبرنگار شبکه با اشاره به افزایش شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل شاهد سرمایه‌گذاری گسترده روی شهرک سازی برای اجرای طرح‌های یهودی سازی است که همه احزاب این رژیم از آن حمایت می‌کنند و علاوه بر این در حالی که هیچ رویکرد و طرحی برای صلح وجود ندارد گفتمان نژادپرستی گسترش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار