همه آن چه درباره سریال ارباب حلقه‌ها می‌دانیم / دستپخت جدید آمازون قوی‌تر از «بازی تاج و تخت» است؟!

شاید بسیاری از بینندگان فیلم‌های ارباب حلقه‌ها انتظار نداشتند که روزی سریالی با همین نام را ببینند، اما به نظر می‌رسد این آرزو براورده شده و قرار است قسمت جدیدی از ارباب حلقه‌ها را در قالب سریال تماشا کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آمازون با پرداختی ۲۵۰ میلیون دلاری (۲۳۰ میلیون پوند) امتیاز ایجاد ۵ فصل بر اساس حماسه نویسنده این مجموعه؛ جی آر آر تالکین را به دست آورد. این رمان‌های فانتزی ترکیبی عجیب از دنیای الف‌ها، کوتوله ها، اژد‌ها و سرگرمی‌هایی ویژه بود که اکنون در قالب سریال وارد بازار می‌شود.

همه آن چه درباره سریال ارباب حلقه‌ها می‌دانیم / دستپخت جدید آمازون قوی‌تر از «بازی تاج و تخت» است؟!

آمازون به دنبال ایجاد پدیده جدیدی فراتر از سریال بازی تاج و تخت است. اگر فکر می‌کنید که قبلاً اقتباسی از این کتاب‌ها وجود داشته، درست است. سه گانه فیلم‌های پیتر جکسون بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ به سینما آمد و فروش خوبی هم داشت، اما اکنون قرار است شاهد نسخه سریالی باشیم.

اکنون می‌دانیم که این سریال در دوره دوم اتفاق می‌افتد، یعنی یک دوره ۳، ۴۴۱ ساله قبل از وقایع فیلم‌ها (که در دوره سوم اتفاق می‌افتد). این بخش بزرگی از زمان است، اگرچه ما به خط دقیق داستانی آمازون دسترسی نداریم. ما انتظار داریم آمازون قصد دارد هر پنج فصل را که حق استفاده از آن را دارد پیاپی بسازد، به این معنی که می‌توانیم داستانی را در یک مقیاس حماسی واقعی بدست آوریم که سال‌ها، دهه‌ها یا حتی قرن‌های جادویی خط میانه (سرزمین میانه) را در بر می‌گیرد.

همه آن چه درباره سریال ارباب حلقه‌ها می‌دانیم / دستپخت جدید آمازون قوی‌تر از «بازی تاج و تخت» است؟!

آمازون به شکلی حق امتیاز ساخت سریال را خریده که بتواند تغییراتی اساسی در داستان اولیه که قرار است سریال با اقتباس از آن ساخته شود ایجاد کند. در خصوص زمان انتشار این سریال شایعاتی متعدد وجود دارد، اما جدی‌ترین شایعات حکایت از شروع سریال در سال ۲۰۲۰ دارند و با توجه به مقیاس مورد نظر این سریال، بعید است که این سریال قبل از سال ۲۰۲۱ آماده پخش شود. بدیهی است که مدت زمان انتظار برای تماشای سریال کم نیست، اما برنامه‌های بلندپروازانه آمازون باعث این وقفه شده است.

مشاور تالکین در آمازون گفته است که ۲۰ قسمت برای فصل اول این سریال برنامه ریزی شده است. اگر هر قسمت را بین ۴۰-۶۰ دقیقه فرض کنیم بنابراین مدت زمانی زیاد خواهد بود. با توجه به بازه زمانی که این سریال در حال تنظیم است، بیشتر شخصیت‌های فیلم‌ها هنوز به دنیا نیامده اند. برخی از شخصیت‌های قدیمی مانند گندالف نیز می‌توانند در این سریال باشند.

طراحی تولید سریال به ریک هاینریش سپرده شده که روی صحنه‌های بصری خیره کننده‌ای در Star Wars: The Last Jedi کار کرده است. در حالی که برایان کوگمن، نویسنده بازی تاج و تخت نیز مشغول مشاوره در این سریال است. جی دی پین و پاتریک مک کی به عنوان برنامه ریزان فعالیت خواهند کرد که پیش از این نیز با هم در فیلمنامه‌های Star Trek: Beyond و فیلم کنسل شده Star Trek ۴ و گودزیلا و کینگ کونگ کار کرده اند.

شاید تصور کنید پیتر جکسون در فیلم‌های خود هنرچه لازم بوده نشان داده است. اما واقعیت این است که این سریال در دوره‌ای ساخته می‌شود که امکانات و تجهیزات بصری پیشرفتی قابل توجه را تجربه کرده اند. ما به شدت مشکوک هستیم که آمازون در حال فیلمبرداری سریال با وضوح ۴K Ultra HD) ۳۸۴۰ x ۲، ۱۶۰) خواهد بود یا خیر.

منبع:انتخاب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۲۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
سلام.در پاراگراف آخر نوشتید شما فکر می کنید پیتر جکسون هر آنچه لازم بوده نشان داده ولی من میگم همینطوره هم.فکر نمیکنم سریال اربا حلقه ها به جذابی سه گانه ارباب حلقه ها باشه.از همین الان قبل از اینکه این سریال اکران بشه بهتون قول میدم حتا این سریال۱/۳جذابیت سه گانه ارباب حلقه ها رو نداره.و شاید فقط ارزش یکی یا دو بار دیدن رو داشته باشه.ولی ارباب حلقه ها رو خودم و خیلی ها که طرفدارشن بیش از ۲۰ بار دیدن.اگه سریالش به کارگردانی پیتر جکسون باشه میشه رو حساب کرد ولی متاسفانه یکی دیگه کارگردانشه