در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دستورالعمل حبس زدایی و کاهش تعداد زندانیان چیست؟ / چه کسانی از زندان آزاد می‌شوند؟

رئیس سازمان زندانها در مورد «دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها» توضیحاتی داد.

دستورالعمل حبس زدایی و کاهش تعداد زندانیان چیست؟ / چه کسانی از زندان آزاد می‌شوند؟اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نوآوری‌های دستورالعمل جدید ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ابلاغی مورخ ۳۱ مرداد ماه امسال از سوی رئیس سازمان زندان‌ها اظهار کرد: با بررسی دستورالعمل‌های قبلی و برای جلوگیری از صدور قرار‌های منتهی به بازداشت و نیز جلوگیری از صدور قرار‌های ناقص و مبهم و ساماندهی حبس‌ها با هدف اجرای عدالت کیفری در تصمیمات قضایی، کاهش اطاله دادرسی، حبس‌زدایی و حفظ حقوق مردم و زندانیان  نوآوری‌هایی در رابطه با کاهش جمعیت کیفری صورت گرفته است.

وی در رابطه با ویژگی های دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت گفت:  ایجاد سامانه کارنامه آماری تصمیمات قضایی جهت ثبت عملکرد مقام‌های قضایی و تکلیف مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه به ایجاد سامانه «کارنامه آماری تصمیمات قضایی» برای ثبت عملکرد مقام‌های قضایی و دسترسی برخط دادسرای انتظامی قضات به این کارنامه از ویژگی های این دستورالعمل است.

جهانگیر بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های این دستورالعمل ایجاد سامانه مدیریت پرونده‌های نظارت قضایی زندانیان است.

وی ادامه داد: براین اساس  مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه مکلف به ایجاد سامانه مدیریت پرونده‌های نظارت قضایی زندانیان برای نظارت قضات بر امور زندانیان افراد واجد شرایط عفو، اجرای نظام‌های نیمه آزادی و آزادی تحت نظارت ساماندهی الکترونیکی، اتخاذ تصمیم درباره محکومان سالمند و مبتلا به بیماری‌های جسمی و روانی و سایر زندانیان نیازمند به مراقبت ویژه است.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با اشاره به  اختصاص واحد کشیک قضایی در دادگستری‌ها در خارج از وقت اداری برای رسیدگی فوری به پرونده ها، گفت: این واحدهای کشیک قضایی در دادگستری‌ها باید زمینه لازم برای پذیرش کفیل یا تودیع وثیقه بدون فوت وقت در خارج از وقت اداری و روز‌های تعطیل و فراهم کرددن ارتباط مکانیزه با زندانی بدون نیاز به مطالبه اصل پرونده و ارسال درخواست وی برای قاضی کشیک و با حضور وثیقه‌گذار یا کفیل در واحد کشیک، با دستور قضایی اعلام آزادی متهم بلافاصله در بستر سامانه به زندان را فراهم کنند.


بیشتر بخوانید:زنان، زیر ۱۸ ساله‌ها و افراد فاقد پیشینه کیفری زندانی نمی‌شوند/ مجازات جایگزین حبس در اولویت قضات


جهانگیر بیان کرد:  تشکیل واحد کشیک قضایی اختصاصی در زندان از دیگر نوآوری‌های این دستورالعمل است که در همین رابطه باید واحد کشیک قضایی اختصاصی در زندان به تناسب آمار متهمان تحت قرار برای جلوگیری از اعزام و بدرقه زندانیان و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های قانونی آنان تشکیل شود.

وی گفت: براساس این دستورالعمل باید از ورود افراد کمتر از ۱۸ سال سن، افراد فاقد پیشینه کیفری و زنان به زندان جلوگیری شود و به روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها برای جلوگیری از ورود افراد کمتر از ۱۸ سال سن، افراد فاقد پیشینه کیفری و زنان به زندان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در خصوص قرار‌های تامین کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس تا حد امکان تکالیف قانونی ابلاغ شده است.

رئیس سازمان زندان‌های کشور افزود: اظهار نظر دادستان یا معاون وی پیرامون ضرورت قانونی صدور قرار بازداشت موقت لازم است و دادستان‌ها یا معاونان آن‌ها (تا حد امکان شخصا) در ضرورت قانونی صدور قرار‌های بازداشت موقت به ویژه با عنایت به آثار مترتب در این قرارا‌ها بر نوجوانان، جوانان، زنان، سالخوردگان، بیماران و افراد فاقد سابقه کیفری باید نظر خود را در پرونده مطرح کنند.

جهانگیر ادامه داد:  استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در صدور آرای صادره کیفری حداقل به میزان ۱۵ درصد آراء صادره در این دستورالعمل به قضات ابلاغ شده است و  روسای کل دادگستری‌ها باید برای استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در آرای صادره از محاکم کیفری حداقل به میزان ۱۵ درصد آراء صادره برنامه‌ریزی کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس آخرین آمار آراء صادره مجازات‌های جایگزین حبس در کشور به میزان ۳ درصد است.

رئیس سازمان زندان های کشور گفت: به قضات محاکم برای اجرای مجازات حبس محکومان با استفاده از سامانه‌های نظارت الکترونیکی (حبس در منزل) پس از فراهم شدن امکانات لازم و برابر قوانین و مقررات مربوطه  تکلیف شده است.

جهانگیر بیان کرد: به روسای کل دادگستری‌ها برای استقرار دادرس علی‌البدل در زندان‌ها برای رسیدگی فوری به درخواست محکومان مالی تکلیف شده است.

وی تاکید کرد: براساس دستورالعمل صادر شده برای بررسی و اعلام نتیجه درخواست‌های آزادی مشروط زندانیان توسط قضاوت اجرای احکام کیفری و رسیدگی به درخواست آزادی مشروط در دادگاه‌ها خارج از نوبت و به قید فوریت (حداکثر یک هفته) زمان تعیین شده است.

رئیس سازمان زندان‌های کشور در مورد نگهداری محکومان جرایم مواد مخدر ناتوان از پرداخت جزای نقدی، گفت: به سازمان زندان‌ها برای نگهداری محکومان مواد مخدر که پس از پایان محکومیت حبس قادر به پرداخت جزای نقدی مورد حکم نیستند تکلیف شده است که برای این دسته از زندانیان، صرفا در زندا‌ن‌های نیمه باز یا مراکز اشتغال و حرفه‌آموزی نگهداری شوند.

جهانگیر ادامه داد: همچنین  به سازمان زندان‌ها برای امتیازبندی تمامی اقدامات اصلاحی و تربیتی برای محکومان در زندان جهت ارائه به شورای طبقه‌بندی زندان‌ها و بهره‌برداری مراجع قضایی تکالیف قانونی ابلاغ شده است.

وی افزود: دادستانی کل کشور برای رتبه‌بندی تحلیلی عملکرد دادگستری‌های سراسر کشور بر اساس معیار‌های موثر در کاهش جمعیت زندان‌ها در مقاطع سه ماهه در این دستورالعمل تکالیفی داده شده است.

انتهای پیام/

توضیحات رئیس سازمان زندان ها در مورد دستوالعمل کاهش جمعیت کیفری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی ابافت
۰۷:۱۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام ایکاش به دروغ وناحق دستوربازداشت موقت نداده وحبس نکنندبقیه پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام علیکم اولین سابقه موثر م میباشد به علت اعتیاد قبل دستگیر و فقط جریمه شدم اما ای بار ۳سال ۹ ماه حبس محکوم شدم تا کنون مدت ۱۴ ماه کشیده ام وزن و فرزندم ازم جدا شدند چه مراحلی باید انجام بدهم تا سریع تر آزاد باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
با عرض سلام خدمت شما بنده مادر ۳ فرزند هستم همسر بنده راننده تریلی هستش پنج سال پیش روی ماشین نفت کش شوفری میکرد صاحب ماشین قاچاق سوخت انجام میداد چون بار نامه به نام راننده صادر میشد الان این گرفتاری افتاده گردن همسر بنده این پرونده در همدان تشکیل شده هر دفعه ما بدون داشتن وسیله کلی کرایه ماشین میدیم هر چقدر میگیم ما مستاجرین کلا ۱۵ ملیون پول پیش داریم قابل قبول نیست حکم ۷۰ملیون جریمه نقدی دادن باید پرداخت کنیم یا نان آور منو بچه هام بده زندان از شما التماس میکنم به داد ما برسید هیچ راهی نداریم اگه همسر بده زندان من یه زنه تنها چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
جواد خیری کنگان
۰۲:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام وخسته نباشید آقای رئیسی
بنده متأهل دارای دوفرزندبه جرم 97گرم موادمخدر که برای مصرف شخصی داشتم دستگیرو24سال حبس 99میلیون جریمه محکوم شدم بخدا بنده معتاد بوده وحالاترک کردم وناراحتی اعصاب و روان هم دارم که دکترزندان هم تایید و خلاصه پرونده ام از روانپزشکی که چندمرتبه بستری بودم داخل پرونده دادگاه انقلاب موجود است شمارا بخدا برایم یه کاری بکنید زندگیم داره خراب میشه
Iran (Islamic Republic of)
سلیمی
۲۳:۴۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
باسلام احترام آقای رئیسی شوهرم۱۲ سا ل ب جرم موادمخدرحبس داره میباشد ا سال هست ک زندانه من بای بچه مستجرهستم هیچ راه درآمدی ندارم از شماعاجزانه کمک میخام من وصیقه ندارم ک واسه شوهرم بزارم ازتون خواهش میکنم بخداب همون قرآن ک میپرستید ی فکری هم برای اینهایی ک بدبخت هستند بکنید
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۵:۴۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
با سلام
برادر بنده بازاریابی پارچه کرده که متاسفانه مقداری از مال وی را بالا کشیدن و ایشان محکوم به رد مال به صاحب جنس شده و باتوجه به اینکه ایشان هفت ماهه در زندان بسر میبرد و دو بار درخواست اعصار و تقسیط نمودن متاسفانه توسط قاضی پرونده اعصار ایشان را قبول نمی کند ای کاش فقط علتش را می دانستیم آیا زندانی در زندان می تواند دین خود را ادا کن نمی دانم حتی با مرخصی ایشان موافقت نمی کنند اینهمه تبلیغ می کنند که زندانی باید زندان نباشد تا بتواند دین خود را ادا کند ولی کو؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام
پدر من ۶۷ سال سن داره بعداز فوت مادرم ازدواج کردن و در دام یه زن ... افتادن اون خانم فقط ۲۰ روز خونه ما بودن، الان یک سال بعداز طلاق ادعا کردن از پدرم فرزند دارن و برای نفقه شکایت کردن و چون پدرم سواد نداره و خطی که با اون ثنا داشتن خاموش بوده، دوسال براش حبس بریدن و مونده قطعی شده حالا که متوجه شدن ثناش قطع بوده کردن ۶ ماه ، لطفا اقای رئیسی این شش ماه رو تبدیل کنید ، اخه ایشون هیچ سابقه ای ندارن با داشتن ۹ تا نوه... باید برن زندان به خاطر هیچ
United States of America
معروف یوسفی آذر
۱۵:۲۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
بااینکه امروز حانواده زندانیان ازهمه اقشار مردم توفشارهستن امروز در عرب کشور زندانیان زیادی هست که از خیلی وقت در زندان هستند بااعمال ماده 60 کسانی که عاجز از پرداخت جریمه دولتی باشند باید 15 سال درزندان باشند ایا چیزی که حرام است مثل مشروب چراجریمه ان برای دولت حلال است در کجای اسلام امده است وما ندیدیم بالای 1000نفر چندین سال است که همه انها زندگیشان متلاشی شده است ایا ان حق این ملت است که هیچ کاری ندارند وزندان مهاباد تاحالا هیچ مسول به این زندان نیامده وتنها کسانی که به این زندان می ایند فقط برای عکس گرفتن ونهار خوردن است
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
۳ سال پیش با یه بنده خدایی شریک شدم بهش گفتم مشتری دارم تهران بیا برنج بدیم تاجر برنج بود . من اونارو تهرام میشناختم بهشون برنج دادیم اما ایچی واس من نبود واس این شریکم بود. فقط بهش چک سفته داده بودم. حالا اونا کلاه برداری کردن ۴۷۰ ملیون برنجو بردن .شریکم ورشکست شد همش تقصیر من بود حالا منو انداخته زندان . این گوشیم مال من نیست ولی توکل کردم ب خدا.
Iran (Islamic Republic of)
پری
۱۵:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
اقای رئیسی واقعا که خیلی مردی ..شما بهترین رئیس قوه قضائیه هستید که تاحالا داشتیم امیدوارم به خدا که همیشه سرافراز و توی تمام مراحل زندگی تون موفق و پیروز باشید شما شایسته بهترینا هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
با سلام زنی هستم با دو فرزند کوچک شوهرم به خاطر حمل مواد چهار ماهه در زندان بندر عباس به سر میبره راننده کامیون بودن به هر دلیلی فریب خوردن .جز حقوق شوفری شوهرم هیچ در امدی ندارم .الان هم تو خرج زندگی بچه هام موندم .از آقای ریسی خواهش میکنم کمکم کند.
Iran (Islamic Republic of)
نهضت نهضت
۲۱:۴۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام اقای ریسی خانم بنده یه اشتباه کرده الان هم پشیمان هست نه سابقه دارد نه چیز دیگه کارش نظافت خونه مردم هست این دفعه شیطان قول زده یه دسبند طلا برداشته فروخته ده میلیون الان طرف پارتی دارن ما بدبخت نه پول داریم نه پارتی موندیم چیکار کنیم خانم من زندان هست کسی نییت کمک کنه خانم من سید هست تو را قسم میدم به مادرم فاطمه زهرا یه کاری بکن
Iran (Islamic Republic of)
فواد احمدی کانی گلزار
۲۳:۱۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام من جوانی 31 ساله هستم که به اتهام 27 گرم مواد مخدر به13 سال حبس محکوم شده ام.الان مدت 3ساله زندان بندر عباس تو شهر غریب تحمل کفیر نموده ام به خدا قسم خودم خیلی از کارم پشیمان. ونادم هستم از مسئولین خواهشمند هستم که تخفیف مجازاتی برام قائل شوند
Iran (Islamic Republic of)
عبدالوهاب شه بخش
۰۹:۵۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام بنده از سیستان بلوچستان هستم تقاضای عفو برای این استان مصیبت دیده دارم اجرکم ا.‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام، پدر من رو بخاطر تخریب و تصرف یک چشمه به یکسال زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم کردن، در حالی که چند سال پیش هدف از دستکاری چشمه تمیز کردن آن باهمکاری چندین باغدار بوده و مجازات آن هم کشیدیم ،اما دوباره برای همان چشمه در حالی که هیچ گونه دستکاری نشده این حکم رو صادر کردن، لطفا رسیدگی کنید که چرا برای همچین کارایی این حکم های سنگین رو بدن
Denmark
محمدرضا
۰۰:۳۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام اقای رییسی تو را خدا کمکم کنید من 252ملیون جریمه و7ماه حبس برام زدن اقای رئیسی کلای قاچاق که ازمن گرفتن برای من نبوده برام دسیسه درست کردن تو را خدا خوب نیست من بیگناهم تورا خدا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
دانیال دلیر دهنو
۲۳:۱۰ ۲۶ دی ۱۳۹۸
سلام آقای رئیسی
من به 28 ماه محکوم شدم واسه کاری که نکردم
وی یک کارمند دادگستری تمام این بد بختی ها رو سر من در آورد الان هم به خاطر یک کارمند دادگستری دیگر که چک امانت گذاشته بودم محکوم کردن من و از آسمان آن چنان به زمین زدند که دیگه نمیتونم بلند بشیم همه چی رو از من گرفتند تو رو خدا به داد من برسید یک پیدا بشه به حرف های من هم گوش کنه کاش تو این دولت به حرف ما بدبخت بیچاره ها گوش کنند منتظر جواب هستم
Iran (Islamic Republic of)
رضا خسروی
۱۴:۰۳ ۲۵ دی ۱۳۹۸
سلام جناب رئیسی من پدرم 63سالشه
و به خاطر نگهداری مواد مخدر ک برای مصرف خودش بوده 6ماه حبس براش اومده
و الان چند روزه ک زندانه
پدرم مسن و سالخورده اس و تحمل زندان رو نداره
بعلاوه مشکل تنفسی و ریوی داره
لذا از جنابتان عاجزانه درخواست دارم ک به قشر سن بالای زندان و افراد محبوس کمتر از 6ماه توجه بیشتری کنید ک انشاالله عفو و بخشش شما و رفعت اسلامی شامل حالشان شود
با تشکر از شما و مقام معظم رهبری (مدظله العالی).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
توروخدا تو ۲۲بهمن عفو گسترده بدید ۱۶ماه حبس دارم نمیخوام از خانوادم دورباشم زندگیم سر ی اشتباه داره میپاشه یک فقره مال مسروقه خریداری کردم بدون اطلاع لطفا عف بدید
Iran (Islamic Republic of)
بهنام غلامی فرزند فلامرز بچه شیراز
۲۱:۵۴ ۲۲ دی ۱۳۹۸
این جانب بهنام غلامی 25سال وصدمیلیون جریمه 8سال تحمل کیفرمیکنم حمل مواد مخدر وهمسرم نرگس حسنی ده سال محکوم به زندان یک سال تحمل کیفرمیکند و دارای سه فرزندکوچک ومنزاستیجاری هیچ راه درامدی ندارم بی سرپرست سه فرزندکوچک زی11سال پدر مادر دوپسرم چهار نفرتصادف کردن در یک روز رحمت خدا رفتند
Iran (Islamic Republic of)
نیکپور صبوری زندآنی زندان شهرستان فارس
۱۹:۱۵ ۲۰ دی ۱۳۹۸
سلام آقای رئیسی بنده جرمم سرقت سابقه اول میباشد رضایت شاکی دارم مدت یک سال در زندانم دارای دو دختر یکی چهارم ابتدایی و دیگری 17ساله و عقد میباشد اظهار پشیمانی و کاملا اصلاح شده ام اگه امکان شه آزادم کنید تا زندگی سالمی شروع کنم تا بتوانم جهیریه دخترم را تهیه کنم
Iran (Islamic Republic of)
کاظم عباسی
۰۴:۵۴ ۱۶ دی ۱۳۹۸
سلام جناب آقای رئیسی

من پرونده بدوی وصادرازشیراز هست بنده شهرستانی هستم وبرای نیابت تحسیلات می بایست 250 کیلومتر طی کنم که بیام برای مرخصی کاردادگاهی نیابت به من داده بودن به شهرستان،حالا گفته شده طی نامه اداره کل که نیابتی بایدبرگرده به استان صادره حکم،ما که یه خانواده ضعیف هستیم چکارباید کنیم ،هشت سال حکم داره که مدت پنج سال ونیم گذرانده سه. رضایت شاکی دوتا از سه نفر گرفته شده لطفا به کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
سیده زهرا معراجی
۱۴:۳۸ ۰۷ دی ۱۳۹۸
سلام اقای ریسی من شوهرم به خاطر حمل مواد شش ماه داخل زندان من یه دختر نه ساله دارم وشوهرم به سه سال ونه ماه حبس براش در نظر گرفتن که الان شش ماه در زندان استارا حویق زندانی من کسی ندارم که خرج منو بده تو رو خدا یه کاری برا عفش بکنید اون اولین بارش بوده و سابقه هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۴ دی ۱۳۹۸
با عرض سلام خدمت اقای ریسی برادرم 8ساله در زندان به سر میره الان یک ساله قرار سند براش گذاشتن 10سال حکم دار برای 10 سال سه کارمند میخوان با 650 میلیون سند پدرم زایه نخای ومادر 58 سال سن مجبوره بره کارگری برای لقمه ی نون هرچه به قاضیش التماس میکنیم تا کم کنه برا سند نمیکنه شمارو به خدا قسم یه کمکی به برادر من کنید لرستان شهرستان بروجرد مهدی کوشکی فززند نورمراد کوشکی هرچی سند 150 میلیونی میبریم قبول نمیکنه فقط شهر بروجرده که این قرار سندا رو میزاره به داد زندانی ها بروجرد برسید تورو به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۲۳:۴۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام آقای ریسی از شما خواهش میکنم از سال ۹۱تا الان گرفتار خواهر ام هستم که به جرم حمل و نگهداری مواد مخدر گرفتار شده گاهی با سند و گاهی زندان تا الان که دوباره خواستن که ببرم اش دادگاه فراشبند .فارس. از شما خواهش میکنم کسی جز من نداره پدر ام پیر هست واز من میخواد که کاری کنم و دارای یک فرزند هست. بار اول اش هست.ازرشما میخوام همین یک بار به ما رحم کنید ...امیدوار ام که فاطمه زهرا کمک شما هم بکند ممنونم.هر چند امیدی ندارم اما باز نوشتم
Iran (Islamic Republic of)
حسین عطایی پور
۰۲:۴۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
سلام من یک زندانی درزندان مرکزی مشهدهستم که متاهل ودارای یک فرزندیک ساله هستم من به جرم یک نزاع به ۱۰سال حبس محکوم شدم رضایت شاکی گرفتم اگه این پیام به اقای رییسی میرسه به خاطرخانوادم یک کمکم بهم بکنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل پاسدار
۰۹:۳۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
جناب آقای ریسی من یه زندانی هستم همه زندانی ها اول امیدشون به خداس بعد به شما لطفا یک کمک به همه زندانی ها برای عفو بکنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا ناروی رحمانی
۲۰:۰۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
با سلام همسرم 28 سال زندانی داره 6سال کشیده الان من 3 تا دختر دارم من الان دوماه پام شکسته تورا خدا به دادمان برسید واسه نون خشکمون ماندم تو را خدا آ زاد تش کنید توی زندان اصفهان است عبدالمجید شه بخش فرزند ملک محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
با عرض
سلام خسته نباشید خدمت رهبر من هشت ماه است شوهرم تو زندان
قزلحصار است که شیش سال بهش زندانی دادن
که با فرزندم آواره هستم که با نامردی این بلا رو سرش آوردن و این اولین پرونده اوست خواهشمندم او را مورد افعه الهی قرار دهید
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۱:۳۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
با سلام خدمت آقای رئیسی
همسر من ب خاطر ی اشتباه۲۷سال حبس داره عاجزانه خواهش میکنم ی فکری برای ما ک خانوادش هستیم بکنید زندگیم داره پاچیده میشه
آقای رئیسی ی فکری برای مشکلات ما بکنید
Iran (Islamic Republic of)
یوسف مرسلی باشکند
۲۰:۴۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام خدمت ریس محترم قوه قضاییه با عرض سلام و ادب و احترام اینجانب زندانی زندان تبریز میباشم که به جرم مواد مخدر به یازده ماه هشت روز زندان محکوم شدم که پنچ ماه از حبس اینجانب باقی مانده است که با پابند الکترونیکی حدودا بیست روزه آزاد شدم تقاضای عاجزانه اینجانب به خاطر بیکاری که نتونستم کاری پیدا کنم تا قسط پابند جریمه ام را جور کنم عاجزانه تقاضا دارم تا نسبت به باقیمانده حبس که حدودا کمتر از پنچ ماه هستش و نسبت به جریمه ام به خاطر رافت انقلاب اسلامی وبه خاطر خانواده ام که از ارکان اصلی انقلابمان میباشد و اینجانب از خانواده بی بضاعت بود و توان مالی ندارم به خاطر تنها فرزندم و همسرم که جهت جدای درخواست طلاق کرده عاجزانه تقاضا دارم اینجانب را مورد لطف کعنایت خویش قرار داده و تصمیمات لازم را به این حقیر اعلام بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
صمد نادری
۲۱:۴۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
سلام خدمت ریس محترم قوه قضائیه
خدمت جنابعالی سلام عرض میکنم ضمن تشکر ازشما
برادر بنده حدود دوسال ونیم به جرم مواد مخدر درزندان قزلحصار میباشد پدر پیر وناتوانی داریم که از پس مخارج زندگی برنمی آید تنها حامی وکمک او همان برادرمان بود اگر لطف کنید درحکم آن تجدید نظر فرمایید ممنون وسپاسگذاریم
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
سلام خسته نباشد یه فکری به حال زندانیان مواد مخدر هم کنید که قاضی 25سال زندان براشون بریده این زندانی باید چطوری به خانوادش برسه
Iran (Islamic Republic of)
معصومه کاظمی
۱۵:۱۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
درود بر حجت الاسلام رئیسی. خواهش میکنم یه عفو بخشش به زندانیان مواد مخدر بدین که با حبس سنگین تو زندان هستن.همسرم ۲۱ سال واسش حبس بریدن درصورتی کا یک ساله ازدواج کردیم و باردار هستم . تکلیف همسر و فرزندش چه میشود در این مدت ... لطفا نگاهی به زندگی امثال بنده هم بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
هر چه زودتر رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
ترو بخدا به زندانیان مواد مخدر کمک کنید حداقل حبس کم بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
سلام خواهش میکنم به همه زندانیان یک فرصت دوباره دهید چون هرکسی لایق یک فرصت دوباره است خواهش میکنم ب زندانیان موادمخدر رحم کنید چون همه بخاطر نداری وبدبختی دست ب چنین کاری میزنن خدا هم به بندهاش فرصت دوباره میدهد شماهم به خانواده زندانیان کمک کنید زندگیشون از هم نپاشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
سلام عرض ادب.نامه ایی به خدا مینویسم چون میدانم تنها کسی که عدالت را اجرا میکند اوست.به او میگویم چون تنها اوست درمان دردها.
خدایا زنی هستم ۴۰ ساله.در تمام عمرم ناحقی نکرده ام نامه ی اعمالم نزد شماست تو خود میدانی.
ولیکن گرفتار انسانهای حیوان صفتی شده ام تز جمله پدرم
از من سود و پول ناحق میخواهد.همسدم ورشکسته شده و در شرایط سختی زندگی میکنیم.
همین انسانی که ۴۰ سال نامش را با پدر جان صدا زدم.
همان شخصی که ۴ سال است خواب وخوراک را از من و خانواده ام گرفته.
همان پدر ظالمی که ابروی چند ساله ی مرا در میان تمام اقوام برده.
برای مال دنیا ب ای سود و ربا
دیگر هیچ سرپناهی ندارم
دیگر پشت و پناهی ندارم
دیگر نزد همسر و فرزندانم نمیتوانم بگویم میروم خانه ی پدرم
چون این پدر ظالم دیگر برایم جای امنی نگذاشته.
خدایا گرچه میدانم حودت بر تمام این طوفان افتاده بر زندگیم آگاهی ولی ترو قسم به زینب خودت به اعمالش برس.آمین
Iran (Islamic Republic of)
پروانه حیدری
۲۳:۴۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
باسلام وخسته نباشید خدمت شما بزرگوار آقای رییسی ممنونم از لطف شما من همسر یه زندانی هستم که در رشت به سر مبیرم داری دو تا فرزند کوچک هستم و با مشکلات مالی ومستاجری بسر میبرم ۸ ماهه که شوهرم به خاطر حمل مواد در زندان است وحکمش رو ندادن البته هم خریدار و فروشنده توسط شوهرم وبا همکاری با مامورین مواد مخدر دستگیر شدن اما طبق تحقیقات مشخص شد که شوهرم فقط حمل کرده به علت احتیاج به پول خواهش میکنم ازتون دستور پیگیری بدین و از کارش بسیار پشیمان و توبه کار است به خاطر بزرگی پروردگارمون وجه جلال مقام محمد رسول الله ببخشین کمکمون کنید ازتون عاجزانه تقاضا دارم وکسی رو ندارم نون آور خانه باشه
Iran (Islamic Republic of)
نعمت یاری
۱۴:۰۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
نورا خدا یک فکری به حال این حبسهای 25 سال بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام خسته نباشد یه فکری به حال زندانیان مواد مخدر هم کنید که قاضی 25سال زندان براشون بریده این زندانی باید چطوری به خانوادش برسه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۲۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام خسته نباشی یه دنیا ممنون بابت قانون خودتون که الان تصویب کردید،مجدد برای زندانیان مواد مخدر داری سن زیر۲۵سال،و اولین بار بودن اشتباه شون،هنوز حکمی تعیین نشده براش تو را خدا فکری بکنید ،نادانی و جهل کرده
از ریاست محترم و آقای ریسی خیلی خیلی سپاس گذارم

امیدوارم همیشه خدا بهترین ها را براتون بخواد
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
بهشتی
۱۲:۵۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
واقعا درود یر قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
یا زهرا حیدر 133
Iran (Islamic Republic of)
غلام محمد خسروی
۲۱:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام قاضی به من يگ سال حبس تعزیری داده 3 ملیون جریمه من که سابقه ندارم دار يگ فرزند و خانم معلول است باید چه کار کنم تام زندگی و کار کاه من نابود شده کارگاه تولیدی که بسته شده مگر خدا خدش کمک من کند که باز راه بیفته
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین حسن نژاد
۱۸:۳۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
خواهش میکنم یه فکری برای خانواده شهید بکنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فرناز سماک امانی
۱۶:۰۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
درود بر شما اقای ریسی ترا خدا به قاضی ها بگین به مردم فرصت بدن سریع جلب نکنن مگه تو زندان میتونه پول در بیاره سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
چه فایده قضات کار خودشان را مکنند برا ی یه افترا ۶ماه حبس وشلاق با توجه به اینکه سابقه کیفری نداشته و.........
Canada
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
باید حداکثر مهریه را 12 و حداقل انرا 5 سکه در تظر گیرند .جونکه برای برخی از خانمها تجارت شده و سو استفاده میکنند وهیچ مردی بخاطر مهریه نباید زندانی شود
Canada
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
برای پیشگیری از معتاد شدن نوجوانان .انها را از طرف مدرسه. به زندان و بخشی که معتادان نگهداری میشوند .ببرید تا درس عبرت گیرند و عاقبت خود را ببینند
Canada
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
پیشنهاد برای جناب رییسی .لطف کنید قانونی تنظیم کنید که هر شخصی که در بخش دولتی از اطلاعات اقتصادی بنفع خود و یا انتشار ان و یا هر نوع اختلاس یا دزدی و یا احتکار .جریمه ای در نظر گیرید که این چنین داعشی های اقتصادی بجرم سو استفاده از پست و مقام هم به جریمه نقدی و کار اجباری محکوم شوند
Canada
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
با سلام خدمت جناب رییسی
پیشتهادی برای شما داشتم .لطف کنید حایزه چند میلیونی برای روزنامه نگاری که با سند مچ داعشی اقتصادی .اختلاسگران و سو استفاده کنندگان از اطلاعات اقتصادی در نظر بگیرید و هر سال یکبار جایزه صد میلیونی بدهید تا فساد مالی ریشه کن شود
Canada
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
در مورد اختلاسگران .مصادره تمام اموال خودش و بچه ها و خانواده درجه اولش
بعد کار اجباری در مرز ها .در اب و هوای بالای 40 درجه تا شاید بفهمند حق و حقوق این مردم زخمت کش را دزدیده اند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
با سلام : ضمن تشکر از رییس محترم دستگاه قضا دیدگاه اینده نگری دارد فردی سابقه ندارد و ... وارد زندان شود اولا مجازات حبس بازدارنده نیست ثانیا جرایم دیگری یاد میگیرد ثالثا آمار زندان افزایش پیدا می نماید از جنبه سیاسی و اجتماعی جنبه خوبی ندارد و....
Canada
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
اگر کار کارشناسی برای زندانی کردن میکردیم .به اینجا ختم نمیشدیم .اولا نباید زندانی مهریه داشته باشیم .چونکه بدون سودی همسرها را بیکار و هزینه زندانی کردن هم از بودجه کشور میرود
نیاید شخصی برای اولین بار جرم کرده زندانی شود .چونکه زندان برایش دانشگاه خلاف میشود .باید کار اجباری در یتیم خانه ها .مرده شور خانه .و بزرگسالان یا نظافت جاده .دریا و کوه ووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام بنده خدایی به خاطر 120 میلیون سه سال تو زندان است توانایی پرداخت نداری چه باید بکند شهرستانی و در تهران است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی غافلی نژاد
۲۲:۴۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام زندانیهای حافظ قران را رئفت اسلامى شامل حالشان شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
چه فایده طرفی که بخواهد رضایت دهد میگه پول می خوام قاضی هم نوشته اینقدر ۴ سال وشلاق وجریمه سر یه دعوایی که مقصر نبودم ۳۰ میلیون دادم خونه ام فروختم پول طرف و دادم من پنجاه سالمه هیچ جایم سر کارم نمی برند
Germany
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
باید جای مجازات خدمات شهری بذارند
مثلا کاشت درخت کار رایگان شهری یا خدمات
خیلی تاثیرگذار تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
دست اختلاسگرا را از بیت المال کوتاه کنید
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۶:۵۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
همه رو گفتی زندانیان مهریه را نگفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
درود بر قوه قضاییه
آخرین اخبار