احکام شرعی؛

بلندخواندن ذکرهای نماز برای هشدار جایز است؟+فیلم

ممکن است نماز گذار متوجه خبری حین انجام فریضه الهی بشود، در این زمان باید به شکلی که در احکام به آن اشاره شده است، رفتار کند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید این موضوع برای هر یک از شما نیز پیش آمده باشد که حین  نماز متوجه اتفاق خطرناکی مانند اینکه کودکی کار خطرناک انجام می‌دهد، بشوید. در این زمان برخی آن قسمت از نمازشان را بلند می‌خوانند که تذکر خود را به دیگران اعلام کنند.

در این زمان باید توجه کرد که برخی از اصول نماز زیر پا گذاشته نشود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی آذرطوسی کارشناس فقه توضیحاتی در این خصوص ارائه کرده است که می‌توانید در ویدیو پایین آن را مشاهده کنید.

دانلود

انتهای پیام/

آیا می‌شود بخش‌هایی از نماز را بلند خواند؟

برچسب ها: احکام شرعی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
حاجا آقا سلام علیکم اگر خطر کودکی را در منزل یا خطری در مسجد نماز گزاران را تحدید کند و نماز گزار متوجه آن خطر شود باید سریعا نمازش را قطع کند و پس از رفع خطر نمازش را از نو بخواند چرا که گاهی اوقات هشدار دادن در نماز با صدای بلند کسی را متوجه خطر نمیکند و اصلا نمی فهمند خطر از چه ناحیه ایی است مثلا یک مار خطر ناک آمده در منزل یا مسجد تا بیایی هشدار دهی مار نیشش را زده و رفته باید نماز گزار در صورت مشاهده هر گونه خطر نمازش را سریعا در هر حالت و هر رکعتی که هست قطع کند و مشکل خطر ناک را رفع کند و بعد با آرامش خیال و در امنیت نماز و عبادتش را از نو شروع کند خداوند جل جلاله هم اجر دوچندان می دهد انشاءالله . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار