رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان؛

رشد ۸۵ درصدی صادرات کالا از سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت:صادرات کالا از استان طی ۵ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ از نظر ارزش، رشد ۸۵ درصدی داشته است.

رشد ۸۵ درصدی صادرات از سیستان وبلوچستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت سیستان وبلوچستان ؛ نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان گفت: صادرات کالا از استان طی ۵ ماهه ابتدایی امسال به ارزش بیش از ۳۹۷ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ از نظر ارزش، رشد ۸۵ درصدی داشته است.

میرشکار افزود:کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی ۵ ماهه سال ۱۳۹۸ به وزن ۵۹۹ هزار و ۸۸۱ تن و با ارزش ۳۹۷ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۲۰۹ دلار می‌باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ ارزش، هشتاد و پنج درصد افزایش داشته است.

او  ادامه داد: میزان صادارت در ۵ ماهه سال ۱۳۹۸ از گمرکات استان به ارزش ۱۰۱ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۸۶۷ دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز به ارزش ۲۹۶ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۳۴۲ دلار می‌باشد که سهم صادرات از گمرکات استان ۲۶ درصد و سهم صادرات از بازارچه‌های مرزی استان ۷۴ درصد  است.

میرشکار افزود: بازارچه‌های مرزی استان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان بازار‌های کشور‌های همسایه، سهولت فرایند انجام صادرات و نیزبروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد و بازارچه‌های مرزی استان رویکرد صادرات گرا دارند.

او در پایان افزود: طی مدت ۵ ماهه سال ۱۳۹۸ از سیستان و بلوچستان اقلامی از جمله مصالح ساختمانی (سیمان) گاز، خرما، هندوانه، گوجه فرنگی، صیفی جات به کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها. صادر شده است.

انتهای پیام/ع

بازارچه‌های مرزی  عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار