لاهوتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

راهی جز شفافیت آرا نمایندگان وجود ندارد/ چه اشکالی دارد مردم از نظرات وکلای خود اطلاع داشته باشند؟

نماینده مردم لنگرود گفت: برای حل مسائل کشورمان راهی جز شفافیت آرا وجود ندارد.


راهی جز شفافیت آرا نمایندگان وجود ندارد/ چه اشکالی دارد که مردم از نظر نماینده منتخب خود اطلاع داشته باشند؟مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به تازگی فوریت آن رد شده است، گفت: این طرح نیاز به یک سری اصلاحات دارد و در مجلس شورای اسلامی کسی مخالف بحث شفافیت آرا نیست.

او در ادامه افزود: شفافیت برای پیمودن راه حل مسائل کشورمان الزامی است؛ مردم نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند و به قول معروف غریبه نیستند؛ بنابراین چه اشکالی دارد که از نظر نماینده منتخب خود اطلاع داشته باشند؟ اصلی ترین وظیفه مجلس حل مشکلات مردم است و اطلاع افراد از آرا و نظرات نمایندگان، به نفع خود نمایندگان مجلس است.

بیشتر بخوانید: نماینده‌ای که بدون مطالعه رأی دهد، صلاحیت نمایندگی ندارد/ منتشر نشدن آراء، خلاف حق مردم است

لاهوتی با بیان اینکه ایرادهایی در طرح شفافیت ارائه شده به مجلس وجود دارد، توضیح داد: در طرح ارائه شده بحث غیبت نمایندگان ذکر شده بود در صورتی که در این رابطه قانون وجود دارد؛ زمانی که نمایندگان غیبت داشته باشند، اسامی‌شان در جلسه علنی پارلمان اعلام می‌شود، از این شفاف تر وجود دارد؟

نماینده لنگرود اظهار کرد: اگر نماینده‌ای ۱۰۰ ساعت متوالی غیبت داشته باشد، برکنار می‌شود، فوریت این طرح نیز به دلیل همین تداخلات در مجلس رد شد. 

او در پایان خاطرنشان کرد: طرح شفافیت آرا طرحی جامع و کلی است که باید در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره آن بحث شود تا به نتیجه نهایی برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، لاهوتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار