معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، سهم این استان در تولید حبوبات کشور را ۶ درصد عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه ۲۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مستعد استان به ۳ صورت بهاره، تابستانه و پاییزه زیر کشت حبوبات قرار گرفت، گفت: استان خوزستان، ۶ درصد حبوبات موردنیاز کشور را تولید می‌کند.

او، حبوبات را کشت اصلی تناوب زراعی در استان عنوان کرد و اظهار داشت: نیمی از میزان زیرکشت برای لوبیا و نیمی دیگر زیرکشت محصول ماش رفته است.

قاسمی نژاد با اشاره به اینکه کشت تابستانه حبوبات در خوزستان از نیمه دوم تیرماه آغاز و تا اوایل شهریور ادامه داشت تصریح کرد: تثبیت کننده نیتروژن خاک، سبک شدن خاک و پوشانندگی از مزایای کشت حبوبات به شمار می‌رود، علاوه بر اینکه حبوبات قابلیت استفاده بعنوان کود سبز و علوفه را نیز دارد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۴ هزار و ۱۰۰ تن حبوبات برداشت شود.

قاسمی نژاد مناطق شوشتر، دزفول، شوش و گتوند را از مهمترین شهرستان‌های تولید حبوبات استان عنوان کرد و در ادامه با بیان اینکه عدس فقط در شهرستان ایذه به صورت محدود کشت می‌شود اظهارداشت: نیاز کم به خاک ورزی برای کشت‌های بعدی و جلوگیری از استهلاک ماشین آلات کشاورزی در کشت‌های پاییزه به اقتصاد کشاورز کمک شایانی می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، صرفه جویی در میزان مصرف آب را از مهم‌ترین مزایای کشت حبوبات برشمرد و گفت: محصول عدس به صورت کامل به میزان بارندگی‌ها بستگی دارد، ولی دیگر حبوبات ۵۰ تا ۷۰ درصد نسبت به دیگر کشت‌های تابستانه و پاییزه میزان کمتری آب مصرف می‌کنند.

انتهای پیام/گ

پایان کشت حبوبات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.