روز جهانی وزنه‌برداری ثبت شد

با پیشنها ایران به IWF ثبت روز جهانی وزنه برداری به تصویب رسید.

روز جهانی وزنه‌برداری ثبت شدبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه‌برداری ایران و عضو کمیته مربیان و تحقیقات فدراسیون جهانی امروز (شنبه ۲۳ شهریورماه) در نشست هم اندیشی و پژوهشی این کمیته شرکت کرد. در این جلسه، او پیشنهادی مبنی بر نامگذاری یک روز به نام روز جهانی وزنه‌برداری را به مسئولان فدراسیون جهانی (IWF) ارائه کرد که طرح اولیه به تصویب اعضای این کمیته رسید.

بیرانوند ۳ روز (۲۸ مارس، ۱۰ ژوئن و ۷ آوریل) را برای انتخاب این روز جهانی ارائه کرد تا از این طریق وزنه‌برداری بیشتر از قبل بین خانواده‌ها ترویج داده شود و علاقمندان بیشتری به سمت این رشته با قدمت گرایش پیدا کنند.


بیشتر بخوانید: حضور بیرانوند در جلسه کمیته فدراسیون جهانی وزنه‌برداری


۲۸ مارس سال ۱۸۹۱ میلادی (۸ فروردین سال ۱۲۷۰ هجری شمسی) مصادف است با برگزاری نخستین دوره رقابت‌های آماتوری وزنه‌برداری جهان، ۷ آوریل سال ۱۸۹۶ میلادی (۱۹ فروردین ۱۲۷۵ هجری شمسی) برابر است با حضور رشته وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک نوین و ۱۰ ژوئن سال ۱۹۰۵ میلادی (۲۰ خرداد سال ۱۲۸۴ هجری شمسی) روزی که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تاسیس شد.

در این رابطه بیرانوند گفت: خوشبختانه با کلیات طرحی که پیشنهاد داده بودم، موافقت شد. وزنه‌برداری جزو اولین رشته‌های المپیکی محسوب می‌شود و ما هم تصمیم داریم تا هر طور شده باعث حفظ این رشته در المپیک شویم. پوستری را با توجه به موارد اشاره شده، طراحی کردم و همچنین شعاری برای این روز پیشنهاد دادم.

انتهای پیام/

روز جهانی وزنه‌برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار