«حسین البخیتی» گفت: حمله به اسکله‌های نفتی و پالایشگاه‌های عربستان به اصلی‌ترین عامل بقای خاندان آل سعود ضربه می‌زند.

انصارالله به مرحله هدف قرار دادن ستون فقرات اقتصاد عربستان رسیده‌ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «حسین البخیتی» یک روزنامه‌نگار در صنعا با اشاره به اینکه حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، بقای خاندان آل سعود را به خطر می‌اندازد، تأکید کرد زمان فرستادن پیام برای سعودی‌ها گذشته است و مرحله کنونی نیز مرحله وارد آوردن ضربات واقعی به اقتصاد عربستان است.

حسین البخیتی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره حمله پهپادی به مهمترین تأسیسات نفتی عربستان گفت: تأسیساتی که هدف حمله قرار گرفت ۶۰ تا ۷۰ درصد نفت عربستان را تولید می‌کنند. ما به مرحله هدف قرار دادن ستون فقرات اقتصاد عربستان رسیده‌ایم. پیش از این میدان نفتی الشیبه نزدیک امارات هدف حمله قرار گرفت که در مقایسه با میدان نفتی بقیق، تولید کمی دارد. به اعتقاد من، حمله به الشیبه، هشداری به عربستان بود که تأسیسات نفتی این کشور هدف حمله قرار خواهد گرفت، اما ریاض هیچ نشانه‌ای برای حسن نیت و صلح در یمن نشان نداد و حتی حمله به غیرنظامیان را از سر گرفت و به محاصره یمن ادامه داد. به اعتقاد من، پس از این حمله اخیر، عربستان مجبور خواهد شد جنگ را متوقف کند، در غیر این صورت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حملات بیشتری برای ضربه زدن به اقتصاد عربستان اجرا خواهند کرد.

البخیتی افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیش از این، به یک هدف نظامی در الدمام که نزدیک منطقه نفتی عربستان قرار دارد، با موشک بالستیک حمله کردند. زمان فرستادن پیام برای سعودی‌ها گذشته است و اکنون شاهد هدف قرار گرفتن بزرگترین میدان نفتی جهان در عربستان بودیم. نفت، ستون فقرات اقتصاد عربستان است و حمله به میدان‌ها و اسکله‌های نفتی و پالایشگاه‌ها در این کشور، به اصلی‌ترین عامل بقای خاندان آل سعود در حکومت ضربه می‌زند. آل سعود با درآمد‌های نفتی حمایت دیگران از خود را می‌خرند و جامعه جهانی را در برابر اقدامات خود در یمن و دیگر کشور‌ها ساکت می‌کنند. بدون شک عربستان نمی‌تواند حمله به تأسیسات مهم نفتی خود را تحمل کند. بدون شک دونالد ترامپ زمانی که ببیند گاو شیرده آن به خطر افتاده است، عربستان را به توقف جنگ وادار خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار