به منظور سخنرانی در پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه؛

حجت‌الاسلام روحانی راهی ترکیه شد

رئیس جمهور به دعوت رسمی رئیس جمهوری ترکیه، امروز (یکشنبه ۲۴ شهریور) به پایتخت این کشور سفر کرد.

آقای روحانی به ترکیه می‌رودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور به دعوت رسمی رئیس جمهوری ترکیه، امروز (یکشنبه ۲۴ شهریور) به پایتخت این کشور سفر کرد.

حجت‌الاسلام روحانی برای حضور و سخنرانی در پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه که روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه و در ادامه رایزنی‌های سه کشور ضامن روند آستانه برای حل بحران سوریه برگزار خواهد شد، به آنکارا سفر می‌کند.

علاوه بر مذاکرات روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در قالب این اجلاس، طرفین برای ادامه و توسعه همکاری های سه جانبه در حوزه های مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه ای گفتگو خواهند کرد.

رئیس جمهور کشورمان همچنین در حاشیه اجلاس آنکارا، دیدارهای جداگانه ای با روسای جمهوری فدراسیون روسیه و ترکیه خواهد داشت که در آن مهمترین مسائل فیمابین و روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: مسائل منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل شود/ حضور آمریکایی‌ها در شرق فرات، تجاوزگرانه و غیرقانونی است 


گفتنی است، روحانی را در این سفر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی همراهی خواهند کرد.

همچنین، رئیس جمهور شامگاه دوشنبه به تهران باز خواهد گشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۰:۳۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
دولت با قدرت به حرکت رو به جلو حرکت کند و سردمداران امریکایی نباید بتوانند ایران را منزوی کنند و انچه در اینجا باید بدقت فهمید این است که سردمداران امریکایی از بنیاد با پیشرفت ایران مخالف اند و کشور را از پیشرفت و خودکفایی باز داشته اند و در این مسیر از هیچ تلاشی کنار نمی کشند، ما اراده ی این را داریم که با جهش در نهادینه کردن علم در همه چیز خود را به قله های تعالی برسانیم، انوقت نمی توانند یکجانبه گری کنند و نباید از پیشرفت در همه ی زمینه ها غافل بود که این جهاد علمی در همه ی زمینه ها، دیدن آینده ی کشور است که ارتباط صنعت و دانشگاه و مراکز علمی و نوبنیان یکی از مهمترین راهبردها بوده که مورد تایید شجره ی طیبه ی حضرت زهرا (س) بوده، است و خواهد بود و اگر ما بگوییم می توانیم هیچ کس نمی تواند مانع اراده ی ما شود، اگر بگوییم نمی توانیم تمام کشورهای دنیا هم بیایند بکمک ما، نخواهیم توانست کاری انجام دهیم. ایران زیر پرچم مزین به نام خداوند یکتا در همه ی زمینه ها برای ناموس داری می کوشد و این خداست که در نهایت پناهگاه است
آخرین اخبار