رحمانی‌فضلی در جلسه شورای اجتماعی کشور:

حجاب و عفاف نباید به صورت فصلی پیگیری شود/ ضرورت صفر شدن تعرفه‌ واردات چادر مشکی

وزیر کشور گفت: موضوع عفاف و حجاب باید مستمر پیگیری شود و نباید به صورت فصلی این موضوع را پیگیری کنیم، زیرا حجاب جزو موارد قانونی، اجتماعی و دینی ماست.

حجاب و عفاف نباید به صورت فصلی پیگیری شود/ ضرورت صفر شدن تعرفه‌ واردات چادر مشکیبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی،  وزیر کشور امروز در جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار کرد: کشف حجاب یکی از اولویت‌های اصلی ماست و باید با این مسئله برخورد جدی و پیشگیرانه صورت گیرد.

او ادامه داد: اولویت بعدی ما دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حاکمیت قانونی است که در این موضوع ایفای نقش می‌کنند.

وزیر کشور گفت: بحث شناخت و درک از موضوع بسیار مورد تأکید است. همان کار‌هایی که شورای اجتماعی به صورت اصولی پیگیری می‌کند در مجموع  مطالعات خوبی است که می‌بایست به یک تحلیل برسیم.


بیشتر بخوانید: حجاب و عفاف از اولویت‌های وزارت کشور است/فقدان ضمانت اجرایی برای مجریان قانون عفاف و حجاب


رحمانی‌فضلی افزود: موضوع عفاف و حجاب باید مستمر پیگیری شود و نباید به صورت فصلی این موضوع را پیگیری کنیم، زیرا حجاب جزو موارد قانونی، اجتماعی و دینی ماست.

وزیر کشور گفت: در حال حاضر حدود ۶ تا ۷ درصد بانوان جامعه با بد‌حجابی مواجه هستند و بیش از ۹۰ درصد حجاب دارند.

او تصریح کرد: تمام آمار‌های دستگاه‌های مختلف مبتنی بر این بود که کمتر از ۱۰ درصد بانوان جامعه با بدحجابی مواجه هستند، که در این خصوص یک درصد هم زیاد است و باید در این زمینه با مشارکت مردم، وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات کار فرهنگی با جدیت انجام شود.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: در مصوبه شورای انقلاب فرهنگی شاهد نقص‌هایی بودیم، حتی مصوبات آن به صورت مستمر انجام نمی‌شد، اما در جلساتی که با مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشتیم، ایشان توصیه کردند که بازنگری در این موضوع صورت گیرد و هفته قبل هم بازنگری‌های لازم در این خصوص انجام شد.

از دوقطبی کردن جامعه در موضوع حجاب و عفاف به شدت پرهیز شود

وزیر کشور گفت: بهترین روش در خصوص حجاب این است که با موضوع اجتماعی به صورت اجتماعی برخورد کنیم و مشارکت عمومی مردم و جامعه را در اولویت قرار دهیم زیرا حجاب جزو فرهنگ عمومی مردم است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد کار در حوزه حجاب و عفاف ایجابی است، تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها باید متناسب با وظایفی که دارند برنامه‌های خود را به صورت زمانبندی شده ارائه دهند.

وزير كشور با اشاره به نقش دستگاه‌ها در بحث حجاب اظهار كرد: نقش وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم در موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی و حجاب و عفاف کاملا واضح است، اما می‌توان در برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به این دو وزارتخانه اشاره کرد، نكته بسيار مهم اين است كه تا حد ممكن از سیاسی شدن و دوقطبی کردن جامعه در موضوع حجاب و عفاف به شدت پرهیز شود.

رحمانى‌فضلى تأکید کرد: نباید با سیاسی‌کاری اعتقادات و اخلاق عمومی جامعه به دنبال دو قطبی کردن جامعه پیش رفت و شورای اجتماعی کشور در مقابل این موضوع خواهد ایستاد.

او بیان کرد: یک ماه دیگر مراسم اربعین آغاز می‌شود، دولت هیچ پولی برای آن هزینه نکرده و همه اقدامات به صورت مردمی صورت می‌گیرد که ما باید از این کار درس بگیریم.

تعرفه‌ واردات چادر مشکی صفر شود

رحمانى‌فضلى با اشاره به فضای مجازی و ارتباط آن با حجاب گفت: نقش فضای مجازی کاملا مشهود است و باید از این ظرفیت برای ارائه نکات آموزشی و حذف آسیب‌ها استفاده کنیم.

او اذعان کرد: ما از وزارت صنعت و معدن درخواست داریم که به موضوع تولید چادر مشکی توجه بیشتری داشته باشند و تعرفه‌ واردات چادر مشکی را به صفر برسانند.

وزیر کشور با بیان اینکه یکی از بحث‌های بسیار مهم، مخاطب‌شناسی است، گفت: ما نباید همه امور کشور را به صورت متمرکز اداره و یک برنامه را در سطح کشور اجرایی کنیم، زیرا موضوعاتی که در شهر تهران است قطعا در دیگر شهرستان‌های کشور به این وسعت وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار