فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: در ۵ ماهه نخست امسال تعداد ۴۲ باند مواد بزرگ مواد مخدر در فارس منهدم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در نشست خبری، اظهار داشت: در یک عملیات ضربتی از یک خودرو در محور نی ریز مقدار قابل توجهی مواد مخدر در یک درگیری مسلحانه کشف و ضبط شد.

او افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۴۲ باند بزرگ مواد مخدر منهدم و در این راستا ۵۰۵ دستگاه خودرو و ۴۳ دستگاه موتورسیکلت توقیف، ۸۳۴۰ قاچاقچی، توزیع کننده مواد مخدر و خرده فروش  دستگیر شدند.

حبیبی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در این مدت، ادامه داد: ۲۵ تن مواد مخدر تا کنون کشف که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی فارس در ارتباط با قاچاق کالا، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون قریب به یکهزار خودرو توقیف، ۲ هزار نفر دستگیر و ۷۵ پرونده بالای ۵۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است.

حبیبی ارزش کالا های کشف شده قاچاق را ۱۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این کالاها نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد رشد داشته است.

او همچنین اشاره ای به سرقت کرد و گفت: متاسفانه شاهد ۳۰ درصدی سرقت در سطح استان بوده ایم که از ابتدای سال تا کنون در این رابطه ۳۰ باند سرقت منهدم و ۸۷ نفر دستگیر که سارقان به ۷۱۰ سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز از دستگیری ۶ باند سارقان به عنف خبر داد و گفت: در این راستا ۷۶ خودرو توقیف شد.

وی گفت: در شهر شیراز تا کنون ۳۰ باند سارق دستگیر و متلاشی شدند که ۷۱۰ فقره سرقت داشتند.

سردار حبیبی از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شرق استان بویژه شهرستان شیراز، خبر داد و گفت: در این طرح ۱۶ سارق دستگیر و سارقان به ۱۱۱ سرقت اعتراف و از این افراد ۱۱۰ قبضه اسلحه گرم کشف و ۱۱ خودرو از این افراد کشف و ضبط و تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به آمار تصادفات هم گفت: امسال ۶ درصد کاهش فوتی و ۱۴ درصد کاهش مصدومان تصادفات را شاهد بوده‌ایم، اگرچه حتی یک قربانی تصادفات هم زیاد است.

رئیس پلیس استان فارس اشاره کرد: بی‌توجهی به جلو، تخطئی از سرعت مطمئنه، تجاوز به چپ، رعایت نکردن حق تقدم و خستگی و خواب‌آلودگی از عوامل اصلی وقوع حوادث رانندگی محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ۴۲ درصد استفاده از فضای مجازی در فارس افزایش داشته است، گفت: این امر افزایش ۲۹ درصدی جرائم فضای مجازی را به دنبال داشته است که لازم است شهروندان قبل از ورود به فضای مجازی و استفاده از امکانات و خدمات این عرصه، اطلاعات لازم و کافی را در این زمینه کسب کنند.

سردار حبیبی گفت: علاوه بر برداشت‌های غیرمجاز، ارتباطات غیرمشروع یکی از آسیب‌های جدی فضای مجازی محسوب می‌شود که اگر آگاهی شهروندان ارتقاء یابد شاهد کاهش این آسیب‌ها خواهیم بود.
انتهای پیام/م

انهدام باند مواد بزرگ مواد مخدر در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار