مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی:

صاحبان مشاغل ملزم به استفاده از پایانه فروش هستند

رستم پور گفت: صاحبان مشاغل مذکور از ابتدای مهر ملزم به نصب و استفاده از پایانه فروش هستند و در صورت عدم نصب، مشمول جرایم خواهند شد.

صاحبان مشاغل ملزم به استفاده از پایانه فروش هستندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رستم پورمدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی با اشاره به پایان یافتن مهلت ثبت نام فعالان بخش درمان اعم از صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در سامانه صندوق فروش اظهار کرد: تنها ۲۰ درصد از مشمولان اعلام شده، در مهلت تعیین شده، به این سامانه مراجعه و ثبت نام کرده اند.

او با اشاره به ضرورت عمل به تکالیف قانونی از سوی مودیان افزود: صاحبان مشاغل مذکور از ابتدای مهر ملزم به نصب و استفاده از پایانه فروش هستند و در صورت عدم نصب و استفاده، مشمول جرایم خواهند شد.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: براساس بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸، صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای امسال بوده اند.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه مبارزه با فرار مالیاتی از برنامه‌های کلیدی این سازمان محسوب می‌شود و کلیه ارکان نظام بر جدیت برخورد با مصادیق فرار مالیاتی اجماع دارند، لذا از تمامی ظرفیت‌های قانونی به منظور برخورد قاطع با مرتکبان فرار مالیاتی استفاده خواهد شد.


بیشتر بخوانید: بررسی عوامل افزایش بدهی دولت به شبکه بانکی/ ضرورت بودجه ریزی عملیاتی و حذف نفت از بودجه


رستم پور همچنین با اشاره به ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم که موارد جرم مالیاتی را مشخص و مجازات‌های خاصی را برای مرتکبان آن در نظر گرفته است، بیان کرد: بدیهی است در صورت شناسایی موارد مربوط به فرار مالیاتی و یا اطلاع رسانی شهروندان در این خصوص، با مرتکبان فرار مالیاتی برابر قانون برخورد خواهد شد و اصل بر اجرای قانون از سوی تمامی افراد جامعه و تحقق عدالت مالیاتی است.

او در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مراجعه به محل کار صاحبان مشاغل مذکور و عدم نصب و استفاده آنان از پایانه فروش، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۲۶ به سازمان امور مالیاتی کشور اطلاع دهند.

انتهای پیام/

۲۰ درصد از مشمولان صاحبان مشاغل در سامانه صندوق فروش ثبت نام کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار