بهزیستی خوزستان عملکرد ۸۰۰ مهدکودک را رصد می‌کند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خوزستان از رصد مستمر فعالیت‌های ۸۰۰ مهد کودک در سراسر استان خبر داد.

محمدرضا عباسی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: فعالیت تمامی ۸۰۰ مهد کودک در گوشه و کنار استان از سوی بهزیستی رصد و ارزیابی می‌شوند.

او اظهار داشت: سعی بر این است تا با نظارت و سرکشی‌های مستمر و همه جانبه بتوان از بروز مشکلات و تخلفات احتمالی جلوگیری کرد.

عباسی بیان کرد: براساس قانون، تمامی مهد‌های کودک می‌توانند برای نگهداری و آموزش گروه سنی تا قبل از اول دبستان از بهزیستی مجوز دریافت کنند، ولی قبل از هر چیز باید توجه داشت که فقط دارندگان مدرک تحصیلی در رشته‌هایی از جمله؛ روانشناسی، کودک یاری، علوم قرآنی، مشاوره و رشته آموزش پیش دبستانی مجاز به تاسیس مهد کودک هستند و باید به طور کامل دوره‌های آموزشی و کارآموزی مربوطه را طی کنند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی موظف به رعایت تمامی قوانین، بخش نامه‌ها و دستورالعمل‌ها هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و نقض قوانین بسته به نوع تخلف برخورد قانونی خواهد شد و در صورت لزوم مرکز متخلف تعطیل می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خوزستان تصریح کرد: به منظور کاهش تخلفات و نیز هماهنگی و نظارت بیشتر در همه مهد‌ها یک مسئول فنی به صورت تمام وقت حاضر است تا بر عملکرد مهد و چگونگی استخدام مربیان و دیگر مسایل نظارت داشته باشد.

محمد رضا عباسی اذعان داشت: شورایی متشکل از سازمان حمایت از مصرف کنندگان، شورای تنظیم بازار، سازمان صمت، بهزیستی و کانون مهد‌های کودک برای تعیین نرخ شهریه و میزان افزایش آن نظر نهایی خود را اعلام می‌کنند که شورا بیش از یک ماه پیش تشکیل شد و نرخ مصوب اعلام گردید.

انتهای پیام/گ

مهدهای کودک زیر ذره بین بازرسان بهزیستی

برچسب ها: بهزیستی ، روانشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار