در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اختلاف آموزش و پرورش و دادستانی بر سر مدارس هیئت امنایی/ دریافت شهریه اضافی بخش عمده تخلفات مدارس غیر دولتی


رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: اختلاف نظری با دادستانی برای اخذ شهریه در مدارس هیئت امنایی وجود دارد که در حال رایزنی هستیم.


اختلاف آموزش و پرورش و دادستانی بر سر مدارس هیئت امنایی/ دریافت شهریه اضافی بخش عمده تخلفات مدارس غیر دولتیمجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سرانجام رتبه‌بندی مدارس هیئت امنایی که سال گذشته موضوع آن مطرح شده بود، اظهار کرد: این موضوع تا حدی پیش رفت اما به دلیل آنکه درباره مدارس هیئت امنایی با دادستانی اختلاف نظرهایی وجود داشت پیشرفت کار فعلا به تعویق افتاده است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه از نظر دادستانی مشکلاتی در ساختار مدارس هیئت امنایی وجود دارد، تاکید کرد: این نهاد با دریافت شهریه در مدارس هیئت امنایی مخالف بوده و معتقد است که نباید برای تحصیل در این مدارس مردم هزینه‌ای بپردازند.

او درباره موضع آموزش و پرورش در این مورد گفت:  آموزش و پرورش هم معتقد است در مدارس هیئت امنایی نباید پرداخت شهریه داشته باشیم و در قبال صدماتی که این مدارس به دانش‌آموزان می‌دهند، هزینه فوق برنامه دریافت شود  درنتیجه اخذ شهریه موضوعیتی ندارد.


بیشتر بخوانید: اعلام زمان نتایج آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس تیزهوشان


کاهش سطح تخلفات در مدارس غیر دولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی به موضوع دریافت شهریه در مدارس غیر دولتی هم اشاره و اظهار کرد: بازدیدهای دوره‌ای که از مدارس غیر دولتی داریم تا فعالیت این مدارس، روند ثبت‌نام و اخذ شهریه را نظارت کنیم، موجب شده است تا سطح تخلفات نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند.

زینی‌وند با تاکید بر اینکه بخش عمده تخلفات در مدارس غیر دولتی مربوط به دریافت شهریه اضافی است، گفت: طبق بررسی اطلاعات در سامانه شکایات، شواهد نشان می‌دهد حجم دریافت‌های غیر مجاز تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شرایط اقتصادی باعث فشارهای مالی بر مؤسسان شده است، چه سیاستی برای حمایت از آنها وجود دارد، گفت: علی‌رغم پیگیری‌هایی که برای حمایت از مؤسسان مدارس دولتی داشتیم اما تا کنون نتوانستیم هیچ حمایتی از آنها داشته باشیم و متأسفانه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی بسیاری از آنها دچار مشکلات مالی هستند اما هیچ سیاست حمایتی از آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار