جانشین منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه خبر داد؛

توقیف شناور حامل گازوئیل قاچاق در آب‌های خلیج فارس/ ۱۱ خدمه دستگیر شدند

جانشین منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در بندرلنگه گفت: یک فروند لنج حامل حدود ۲۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در آب‌های خلیج فارس توقیف شد.

توقیف شناور حامل گازوئیل قاچاق در آبهای خلیج فارسبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،سرهنگ محمدنجفی جانشین منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در بندرلنگه گفت: یک فروند لنج حامل حدود ۲۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در آب های خلیج فارس توقیف شد.

او افزود: در عملیات رصد و کنترل ترددهای شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان یافته گشت‌های شناوری منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در  محدوده ماموریتی این منطقه، با اشراف اطلاعاتی عملیاتی و اطمینان از قاچاق سوخت به وسیله یکی از لنج‌ها، در اقدامی غافلگیرکننده این شناور را توقیف کردند.

جانشین منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در بندرلنگه گفت: دلاورمردان نیروی دریایی بدون کوچکترین درگیری این شناور را توقیف و  ۱۱ خدمه آن را دستگیر کردند.


بیشتر بخوانید:کشف ۵۲۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شرق هرمزگان


سرهنگ محمدنجفی افزود: از این شناور ۳۰ عدد منوردستی که برای درگیری و فرار از دست ماموران به کار می‌رود ، کشف شد.

او گفت: این لنج دارای مخزن در قسمت پایینی و تعدادی کف‌کش  تخلیه و سوختگیری بود و در اطراف آن سازه های بتنی برای نفوذ ناپذیری و نرده برای جلوگیری  از ورود ماموران  نصب شده بود.

جانشین منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در بندرلنگه گفت: این  شناورها سوخت قاچاق را از شناورهای کوچکتر خریداری  می کنند و پس از ذخیره در مخازن در فرصت مناسب به شناورهای بزرگتر و بویژه شناورهای خارجی  می‌فروشند.

سرهنگ محمدنجفی افزود: نیروی دریایی سپاه در اجرای ماموریت محوله و برخورد با هرگونه ناامنی و هر نوع قاچاق در حوزه آب‌های سرزمینی  مصمم است.

انتهای پیام/ب

توقیف لنج حامل ۲۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق

برچسب ها: اقتصادی ، قاچاق ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.