واکنش جانبدارانه وزیر خارجه انگلیس به حملات پهپادی علیه عربستان

دومینک راب ضمن نادیده گرفتن ادامه تجاوزگری‌های رژیم سعودی به یمن در پیامی جانبدارانه به حمله به تاسیسات نفتی عربستان واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دومینک راب، وزیر خارجه انگلیس با نادیده گرفتن ادامه تجاوزگری‌های رژیم سعودی و مزدورانش به یمن در پیامی جانبدارانه در توئیتر نوشت حمله نفتی به عربستان «تلاش غیرمسئولانه برای صدمه زدن به امنیت منطقه‌ای و مختل کردن عرضه جهانی نفت» است.

پیش از این محمد البخیتی، از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، در گفت‌وگو با شبکه الجزیره با اشاره به حمله روز شنبه رزمندگان یمنی به تأسیسات شرکت آرامکو و آتش‌سوزی گسترده در این تأسیسات نفتی و همچنین اعتراف رژیم سعودی به آن، تهدید کرد اگر عربستان سعودی به تجاوز و حملاتش به یمن پایان ندهد، رزمندگان یمنی، ریاض، پایتخت عربستان را به تصرف خود در خواهند آورد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز در تشریح این عملیات گسترده با قرائت بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد مبارزان یمنی دو پالایشگاه بقیق و خریص در عربستان سعودی را با ۱۰ فروند پهپاد انفجاری هدف قرار دادند.

حمله روز گذشته به تاسیسات نفتی عربستان به حدی بزرگ و گسترده بود که سعودی‌ها این بار نتوانستند آن را پنهان یا تکذیب کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، انگلیس ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
بی وجدانها که این همه مردم بیگناه تو یمن کشته میشند چیزی نمی گن
آخرین اخبار