نهادهای امنیتی افغانستان مطرح کردند:

100 هزار نیرو، امنیت انتخابات را تامین می کنند/ در مناطق تازه آزاد شده نیز انتخابات برگزار می شود

وزارتخانه های دفاع و داخله افغانستان ضمن تاکید بر آمادگی کامل برای تامین امنیت انتخابات اعلام کردند که احتمالا در مناطقی که تازه از تصرف طالبان آزاد شده نیز انتخابات برگزار می شود.

 

100 هزار نیروی امنیتی، امنیت انتخابات را تامین می کنند/ در مناطق تازه آزاد شده نیز انتخابات برگزار می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت داخله/ کشور افغانستان اعلام کرد که صد هزار نیروی امنیتی، امنیت انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تامین خواهد کرد.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله/ کشور افغانستان اظهار داشت: حدود 72 هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت انتخابات موظف شده اند و ۳۰ هزار سرباز دیگر نیز آماده خواهند بود تا در صورت لزوم اجرای وظیفه کنند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در تاریخ شش میزان/ مهر در ۴۹۴۲ مرکز رای دهی در سراسر این کشور برگزار شود.

در همین حال، وزارت دفاع افغانستان نیز اعلام کرده است که اخیرا برخی از مناطق از تصرف طالبان آزاد شده و احتمال دارد که در آنها نیز زمینه برگزاری انتخابات مساعد شود.

در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 17 نامزد با هم رقابت می کنند. همچنین بیش از 9 میلیون و ۶۰۰ هزار رای دهنده ثبت نام کرده اند اما کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرده است که برای این انتخابات ۱۱ میلیون ۳۰۰ هزار برگه رای دهی چاپ کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
برنده انتخابات،دکتر عبدالله عبدالله باحضورمحمدمحقق
آخرین اخبار