فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار متر مربع ورنی مغان در شهرستان پارس آباد تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی علایی، فرماندار شهرستان پارس آباد صبح امروز در بازدید از دوره آموزش کوتاه مدت بافت ورنی مغان گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار متر مربع ورنی مغان توسط ۲ هزار نفر از شاغلین این حوزه در شهرستان پارس آباد تولید می‌شود.

او افزود: ورنی مغان ثبت جهانی شده و متقاضیان و علاقه‌مندان آن نه تنها در داخل کشور بلکه بازار‌های خارجی و کشور‌های همسایه هستند.

علی رضا ارژنگی، سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پارس آباد نیز تصریح کرد: صدور بیش از ۲۰۰ فقره مجوز مشاغل خانگی در سال ۹۷ و ۹۸، معرفی ۱۸۵ نفر جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۹۸ از جمله اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی در شهرستان پارس آباد می‌باشد.

او همچنین بیمه شدگان صنایع دستی شهرستان‌های پارس آباد مغان و اصلاندوز را ۳۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: ۵ تولید کننده برتر ورنی مغان در سطح شهرستان پارس آباد و اصلاندوز در حال فعالیت هستند.

شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز یکی از قطب‌های تولید ورنی در استان و کشور محسوب می‌شود، این شهرستان‌ها در شمالغرب کشور، شمالی‌ترین نقطه استان اردبیل در کنار رود زیبا و پرآب ارس و در مجاورت جمهوری آذربایجان واقع است.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۵ تولید کننده برتر ورنی مغان در پارس آباد و اصلاندوز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.