مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارومطرح کرد؛

ایران به دنبال رونق صادرات تجهیزات پزشکی

صفوی گفت: وزارت بهداشت ایران علاقمند به توسعه همکاری در زمینه انتقال تکنولوژی به اندونزی و بالعکس است.

ایران به دنبال رونق صادرات تجهیزات پزشکی به کشور‌های همسایهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر بهداشت اندونزی از شوروم صادراتی و خط تولید شرکت پویندگان راه سعادت بازدید کرد.
 
در این جلسه بازدید حسین صفوی، مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به جایگاه رگولاتوری اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: بازار واردات تجهیزات پزشکی در ایران به بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار می‌رسد که بازار بزرگی محسوب می‌شود و ما می‌توانیم در زمینه اشتراک دانش و تکنولوژی با کشور اندونزی همکاری دوجانبه داشته باشیم.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: پارسال رقم صادرات تجهیزات پزشکی ۲۷ میلیون دلار بوده است و امیدواریم این رقم امسال افزایش یابد.

او با اشاره به مراحل ثبت کالا‌های وارداتی تجیزات پزشکی گفت: پس از ثبت نمایندگی خارجی، در مرحله اول تمامی قطعات تولید شده در کشور خارجی مراحل قانونی را سپری کنند و در مرحله بعدی، محصولات کیفیت سنجی شده و گواهی بین المللی آن‌ها از جمله CE و FDA بررسی فنی شده و در مرحله سوم در کمیسیون‌های قیمت گذاری، تعیین نرخ می‌شوند.
برخی از کارخانه‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی ایران استاندارد بین المللی دارند

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی بیان کرد: برخی از کارخانه‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی ایران دارای استاندارد‌های بین المللی بوده و محصولات خود را به کشور‌های متعدد صادر می‌کنند.

او تاکید کرد: وزارت بهداشت ایران علاقمند به توسعه همکاری در زمینه انتقال تکنولوژی به اندونزی و بالعکس است و درمورد محصولاتی که در ایران تولید نداریم در بحث انتقال تکنولوژی از اندونزی به ایران آماده همکاری هستیم.

صفوی تصریح کرد: در جلسات با مسئولان کشور اندونزی و در برنامه عملیاتی که با آن‌ها در حال تدوین داریم، حاضریم زمینه بیشتر فعالیت و انتقال تکنولوژی را در دستور کار قرار دهیم.

گفتنی است، تعدادی از تجهیزات پزشکی ساخت ایران از جمله مانتیور‌های علائم حیاتی، تخت اتاق عمل، انکوباتور و الکتروکوتر به اندونزی صادر می‌شوند و در جریان بازدید وزیر بهداشت اندونزی از خط تولید شرکت پویندگان راه سعادت، تعدادی از محصولات تجهیزات پزشکی صادراتی دیگر نیز در قالب شوروم صادراتی ارائه شدند.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار