آغاز فصل دوم فعالیت مرمت‌گران بدون مرز نیمه مهرماه در تخت جمشید

مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید گفت: فصل دوم فعالیت مرمت‌گران بدون مرز نیمه مهرماه امسال در تخت جمشید آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید فدایی مدیر پایگاه جهانی تخت جمشیدگفت: فصل دوم این تفاهم‌ نامه نیمه دوم مهرماه آغاز می‌شود و به مدت ۴۰ تا ۴۵ روز ادامه دارد.

او، با بیان اینکه در فصل دوم نیز کاخ تچر و شورا مرمت می‌شود، تصریح کرد: بخشی از کاخ تچر و دروازه شرقی کاخ شورا دو نقطه‌ای است که در تفاهم‌نامه توافق شده که در فصل دوم به این نقاط پرداخته می‌شود.

فدایی با اشاره به اینکه این کار جنبه آموزشی و تبادل دانش را نیز دارد، ادامه داد: تیم کارشناسان ایرانی در کنار کارشناسان ایتالیایی کار مرمت را انجام می‌دهند و از تجربیات تیم ایتالیایی بهره‌مند می‌شوند.


بیشتر بخوانید:کاوش محوطه ۸ هزار ساله فارس


مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید اضافه کرد: این تفاهم‌نامه ۳ جانبه و بین تیم ایتالیایی، تیم ایرانی و پژوهشگاه میراث فرهنگی منعقد شده و یک تیم ۱۶-۱۷ نفره متشکل از کارشناسان ایرانی و ایتالیایی در این کار همکاری دارند.

او، با اشاره به انجام کار‌های حفاظتی در فصل گذشته، اظهار کرد: در موضوع حفاظت، ابزار و مواد را از ایتالیا وارد شده که کار‌های استحکام بخشی لایه‌های سست نیز با تزریق مواد مرمتی در کاخ تچر و شورا انجام شد.

فدایی با تاکید بر وجود گلسنگ‌ها در تخت جمشید گفت: در فصل اول بر روی بخشی از گلسنگ‌ها مطالعات انجام و بخش‌هایی نیز پاکسازی شد.

انتهای پیام/ت

شروع فصل دوم فعالیت مرمت‌گران بدون مرز نیمه مهرماه در تخت جمشید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار