دست ترامپ این‌ بار در دروغ مذاکره «بدون پیش‌شرط» با ایران رو شد

شبکه سی‌ان‌ان با بررسی اظهارات پیشین رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات دولتش دروغ جدید او را که خواستار دیدار بدون پیش‌شرط با ایران نبوده است، رو کرد.

دست ترامپ این‌بار در دروغ مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران رو شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان سی‌ان‌ان در گزارشی با بررسی اظهارات پیشین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولت او که خواستار مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران شده بودند یکی دیگر از دروغ‌های ترامپ را که اخیرا در صفحه توییترش مطرح کرده بود، رو کرد.

ترامپ روز گذشته در توییترش نوشت: «اخبار جعلی می‌گوید من مایل به دیدار با ایران هستم، "بدون پیش‌شرط". این یک گفته نادرست است (طبق معمول!)»

سی‌ان‌ان در گزارش خود نوشت: احتمال دارد موضع ترامپ به تازگی تغییر کرده باشد، اما بررسی موضع او و مقامات ارشد دولتش در ۱۴ ماه گذشته نشان می‌دهد که بار‌ها این جمله از سوی آن‌ها تکرار شده و این نیز دروغی دیگر از سوی ترامپ است. ترامپ سابقه‌ای طولانی در متهم ساختن رسانه‌ها به تولید «اخبار جعلی» دارد. ترامپ در ژوئن ۲۰۱۹ و جولای ۲۰۱۸ آشکارا گفته است «بدون پیش‌شرط» با ایران دیدار می‌کند. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و استیون منوچین، وزیر خزانه داری نیز پنج روز پیش از این توییت ترامپ چنین جمله‌ای را تکرار کرده بودند.

در ادامه سی‌ان‌ان هفت رویدادی را که در آن یکی از مقامات آمریکایی از گفت‌وگویی «بدون پیش‌شرط» با ایران سخن گفته به عنوان سندی برای اثبات دروغ ترامپ استفاده کرده است.

۳۰ جولای ۲۰۱۸: در جریان کنفرانس خبری با جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا ترامپ درباره ایران گفت: «معتقدم آن‌ها در نهایت خواستار ملاقات خواهند شد و من آماده هستم هر وقت که بخواهند با آن‌ها ملاقات کنم». او در پاسخ به سوالی که آیا پیش‌شرطی برای این ملاقات دارد یا خیر گفت: «هیچ پیش‌شرطی وجود ندارد. نه. اگر بخواهند دیدار داشته باشند، با آن‌ها ملاقات می‌کنم. هر وقت بخواهند. این برای کشورشان خوب است. برای خودشان خوب است. برای ما خوب است. برای دنیا خوب است. هیچ پیش‌شرطی در کار نیست. اگر بخواهند ملاقات کنند، ملاقات می‌کنم».

۳۱ جولای ۲۰۱۸: «هوگان گیلدی»، معاون سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که «آیا رئیس‌جمهور هنوز مایل است بدون پیش‌شرط با مقام‌های ایران دیدار کند؟» گفت «تغییری ایجاد نشده است. اما او در خواسته اش از ایران شفاف است».

۲ ژوئن ۲۰۱۹: پمپئو در کنفرانس خبری در سوئیس گفت: «آماده گفت‌وگو بدون پیش‌شرط با آن‌ها هستیم. آماده‌ایم با آن‌ها سر میز مذاکره بنشینیم. اما تلاش آمریکا برای مقابله با فعالیت‌های ایران ادامه خواهد داشت».

۲۳ ژوئن ۲۰۱۹: ترامپ گفت که به دنبال جنگ نیست، اما این کشور نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد. او در پاسخ به سوال مجری برنامه «ان‌بی‌سی» که پرسید «آیا می‌خواهد گفت‌وگو کند؟ و پیش‌شرطی دارد؟» گفت: «تا آنجا که به من مربوط می‌شود، نه. هیچ پیش‌شرطی در کار نیست».

۲۳ ژوئن ۲۰۱۹: «مایک پنس»، معاون ترامپ در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا روشن ساخته است که ما آماده گفت‌وگو با ایران بدون پیش‌شرط هستیم».

۲۸ اوت ۲۰۱۹: گیدلی در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: «خوب، ببینید، او (ترامپ) به صراحت گفته است می‌خواهد با مقامات ایران بدون پیش‌شرط گفت‌وگو کند. او در این باره خیلی صریح بوده است. در اجلاس گروه ۷ هم صریح بود».

۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹: منوچین و پمپئو در یک نشست خبری مشترک حضور یافتند و به فاصله چند دقیقه از یکدیگر گفتند ترامپ آماده ملاقات با مقامات ایران «بدون پیش‌شرط» است. منوچین گفت: «فکر می‌کنم می‌دانید که بیش از هر کشوری علیه ایران تحریم اعمال کرده‌ایم و این حتما تاثیر داشته است. حالا رئیس‌جمهور این را روشن ساخته است که که تمایل دارد بدون پیش‌شرط با آن‌ها دیداری داشته باشد، اما فشار حداکثری را حفظ خواهیم کرد».

پمپئو نیز در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند دیداری میان ترامپ و رئیس‌جمهور ایران را در اواخر ماه جاری در حاشیه نشست عمومی سازمان ملل در نیویورک پیش‌بینی کند، گفت: «مطمئنا. رئیس‌جمهور آشکارا گفته است برای دیدار بدون پیش‌شرط با مقامات ایرانی آماده است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
مرگ برآمریکا ی جنایتکارودروغگوی منزوی
درودبرسپاه پاسداران ومقاومت وارتش جمهوری اسلامی
جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
مگر کسی کور باشه یا آلزایمر داشته باشه بخواد با تراپ درغگوی فاسد مذاکره کنه !!!!! در اینصورت چشمشو باید درآورد و مداواش کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
این کی راس گف روباه خبیث!!!!
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۳۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
کسانی که ازغرب انتظارصداقت وپایبندی به قراردادرادارند بدانند که انها اینطور حرف میزنندوبعد ضدان چیزدیگری میگویند.خلاصه راه نجات رها کردن انها وچسبیدن به درون کشوروسعی در پیشرفت ان است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
دروغگو حافظه اش کجا بود
Canada
ناشناس
۰۵:۳۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
سیاه پوست ها که چند قرن پیش با زور بعنوان برده به امریکا و اروپا اورده بودند .الان تصیمیم به برگشت به افریقا گرفته اند .در یو تیوب. میتوانید مهاجرت شون را به افریقا Bla xit ببینیدید .اگر باورتون نمیشه .GHana کشور عنا .سال 2019 راسال برگشت نامیده .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۱۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
درود بر سپاه ، درود بر مقاومت ، هرگز مذاکره سر مسائل دفاعی نخواهد شد، هر کس حرف از مذاکره موشکی بزند خائن به ملت و دین و کشور است...
Iran (Islamic Republic of)
شکارچی
۰۱:۵۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
دهان کثیفت ببندپرزی دنت رابیش(اشغال) آمریکا.
United States of America
ادریس
۰۰:۳۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
ترامپ اونا و حسن ما در گفتن دروغ شاخدار تر و بزرگتر از هم پیشی گرفتن
آخرین اخبار