رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان یزدگفت: در حال حاضر ۵۳ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان یزد فعالیت دارند.

احمد دهقان رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به فعالیت ۵۴ پایگاه اورژانس در استان گفت: در حال حاضر ۵۳ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان یزد فعالیت دارند.

او افزود: در بین پایگاه‌های پیش بیمارستانی، ۳۰ پایگاه آن جاده‌ای و ۲۳ پایگاه آن شهری که ۳۵۰ نفر پرسنل بومی را مشغول به کار کرده است.

دهقان با بیان اینکه پایگاه اورژانس هوایی، سه سال است که در استان یزد فعالیت دارد، اظهار داشت: این اورژانس به منظور خدمات رسانی به مناطق دورافتاده و صعب العبور استان از اواخر سال گذشته به بالگرد تخصصی ، مدی کوپتر، مجهز شده و ماهیانه حدود ۲۰ سورتی پرواز در پد فرود بیمارستان‌های شهید صدوقی، شهید رهنمون و شهدای کارگر انجام می‌دهد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی یزد با اشاره به راه اندازی پایگاه اورژانس در بافت تاریخی یزد، افزود: این مرکز در حال حاضر با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه موتورلانس به هموطنان خدمات ارائه می‌دهد و در دو سال گذشته تعداد هشت پایگاه اورژانس با حمایت خیرین در سطح استان راه اندازی و تجهیز شده است.

یزد، قطب آموزش و مهارت آموزی پدافند غیرعامل کشور

 رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی یزد با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیرعامل کشور در یزد، افزود: این مرکز در سال ۹۵ راه اندازی شد و به عنوان قطب آموزش و مهارت آموزی پدافند غیرعامل در کشور شناخته شده است و تاکنون حدود پنج هزار نفر از سراسر کشور در این مرکز، در حوزه پدافند غیر عامل ،شامل هسته ای، رادیو اکتیو، انفجاری، شیمیایی و بیولوژیک، آموزش دیده اند.

دهقان با بیان اینکه فاز دوم این مرکز تامین اعتبار شده و به زودی مراحل عملیاتی آن شروع می‌شود،  افزود: استان یزد از استان‌های پیشرو از نظر علمی در بین مراکز فوریت‌های پزشکی است و سالانه پذیرای علاقه‌مندان به این حرفه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی است.

رئیس اورژانس یزد گفت: اولین مرکز فوریت‌های استان یزد در سال ۱۳۵۶ با همت دکتر اسفندیاری در بیمارستان امیرالمومنین سابق و کلینیک هراتی فعلی در خیابان فرخی یزد به بهره برداری رسید.

دهقان ادامه داد: اورژانس یزد فعالیت خود را با یک پایگاه اورژانس، با همکاری شش تکنسین که از تهران به یزد امده بودند و دو آمبولانس از اصفهان کار خود را آغاز کرد و اولین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی استان یزد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد.

روز ۲۶ شهریور ماه به نام روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.