کاهش ۱۰ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه نسبت به ماه گذشته

سطح تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۱.۰۵ سانتیمتر افزایش یافته است.

کاهش ۱۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه نسبت به ماه گذشتهبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس مطالعات پایه منابع آب کارگروه احیای دریاچه ارومیه، سطح تراز دریاچه ارومیه تا به امروز نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۱.۰۵ سانتیمتر افزایش را نشان می‌دهد، بر همین اساس حجم آب موجود در دریاچه نیز با افزایش ۳.۷۵میلیارد مترمکعبی رو به رو بوده است.

بر اساس گزارش‌های کارگروه احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب دریاچه در روز ۹ شهریور ماه به ۱۲۷۱.۴۱ سانتیمتر از سطح دریا رسید. این تراز نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۱.۰۵ سانتیمتر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش وسعت دریاچه ارومیه در روز ۹ شهریور ماه سال جاری ۲۹۰۳.۸۳کیلومتر مربع بود که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۱۸۳۱۹۵ کیلومتر مربع کاهش و وسعت دریاچه نسبت به میانگین دراز مدت سال مشابه ۱۶۱۱.۰۵ کاهش یافته است.

لازم به ذکر است؛ حجم آب موجود در دریاچه ارومیه در روز ۹ شهریور ماه سال جاری، ۳.۷۵ میلیارد مترمکعب بوده است که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۱.۲۱ میلیارد مترمکعب افزایش داشت و نسبت به میانگین دراز مدت ۱۶.۰۸ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید: گرما تراز دریاچه ارومیه را کاهش داد


بنابراین تراز سطح آب دریاچه ارومیه در تاریخ ۹ شهریور ماه سال ۹۸ حدود ۱۲۷۱.۴۱ متر و وسعت دریاچه ۲۹۰۰ کیلومتر مربع را نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ عملیات اجرایی طرح ملی نجات دریاچه از سال ۹۳ آغاز شده است.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت سطح تراز دریاچه ارومیه در شهریورماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۱۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
ای کاش انقدر که روی سانت سانت کم شدن آب دریاچه ارومیه حساس هستید یه کم هم فکر متر متر به آخرت زندگیهامان نزدیگتر می شویم و عمرمان متر متر داره ازش کم میشه باشید اونوقت زندگی رو یه جور دیگری میسازید و نگاهمون برای عبادت بهتر و بهتر زیستن خودمان و مردم و آینده نگری بهتر و عدالت اجتماعی برای همه و تقسیم ثروت عادلانه برای همه و بهتر و با کیفیتتر و استانداردتر بهتر میشود خداوند جل جلاله هم نمی گذارد هیچ وقت به مشکلات کم بود آب و دیگر مشکلات طیبعی و انسانی برخورد کنید . والسلام و صلوات التماس دعا .